مدیرعامل انتقال خون ایران ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب انتقال خون بیمارستانی اصلاح کم خونی بیماران قبل از عمل را یکی از راه‌های مدیریت مصرف خون دانست.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله مدیرعامل انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چرخه انتقال خون تمامی مراحل تولید ما مصرف را در برمی‌گیرد.
 
وی افزود: در بخش اول که شامل تولید فرآورده‌های خونی است اما شاهد شاخص‌های غرورآفرینی هستیم به طوریکه در حال حاضر ایران را دارای شاخص 27 اهداکننده در هر هزار نفر است اما متاسفانه در زمینه شاخص‌های مصرف خون در بیمارستان‌ها وضعیت مناسبی نداریم.

پورفتح‌الله تصریح کرد: اکنون بانک‌های خونی بیمارستانی بخش کوچکی از نیاز بیمارستان‌ها و آن هم در بخش آزمایشگاهی را تامین می‌کنند در حالیکه مراکز درمانی باید مجهز به انتقال خون بیمارستانی باشند.
 
وی اذعان داشت: این سرویس برای ما امکان انتقال خون خودی را فراهم می‌کند. امنیت خون فرآورده‌ای را افزایش داده و ذخیره خون را در وضعیت مناسبی نگه می‌دارد و می‌تواند دستاوردهای بزرگی را برای مراکز درمانی به همراه داشته باشد.
 
وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف خون در بیمارستان‌ها گفت: اگر پزشکان ما بیاموزند که کم خونی بیمار را قبل از انجام عمل جراحی وی اصلاح کنند نیاز بیمار به خون کاهش یافته و شاهد بهبود فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن از جمله تسریع ترمیم زخم‌ها و بازدهی مناسب درمان خواهیم بود.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار