کارشناس امور نظامی و راهبردی تاکید کرد: محور مقاومت نشان داده است که تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "امین حطیط" در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: صرف نظر از عامل مستقیم حمله به گشتی اسرائیلی این اقدام یک پاسخ راهبردی به اقدام‌های تجاوزکارانه اسرائیل بود. اسرائیل تلاش کرده بود که با توجه به اوضاع نابسامان سوریه فرصت را برای هدف قرار دادن سوریه غنیمت بشمارد. از این رو رژیم صهیونیستی سه بار متوالی اقدام به بمباران هوایی سوریه کرد. در برابر این تجاوزگری های اسرائیل، محور مقاومت که از ایران، سوریه و حزب الله تشکیل شده است موضعی صریح و قاطع اتخاذ و اعلام کرد که در مکان و زمان مناسب و با ابزار مناسب به این اقدام های تجاوزکارانه اسرائیل پاسخ خواهند داد. 

وی ادامه داد: اسرائیل نمی تواند از آنچه در سوریه رخ می دهد سواستفاده کند. محور مقاومت در سوریه در حال دستیابی به پیروزی هستند و نمی توان با مداخله مستقیم اسرائیل جلوی این پیروزی را گرفت.

مجری بی‌بی‌سی عربی از این کارشناس لبنانی پرسید اگر محور مقاومت در حال دستیابی به پیروزی در سوریه است چرا با اسرائیل درگیر شده است و یک جبهه جدیدی برای خود ایجاد کرده است؟ وی در پاسخ گفت: این اسرائیل است که یک جبهه جدید گشوده است. این اسرائیل است که حریم هوایی سوریه را نقض کرده است، این اسرائیلی ها بودند که مرزهای خود را گشودند و توافقنامه عدم ایجاد درگیری را نقض کردند. این اسرائیلی ها هستند که تلاش می کنند میادین مین را خنثی کرده و خط فاصل در مرز جولان را از بین ببرند. بنابراین این اسرائیل بوده است که جبهه جدیدی علیه محور مقاومت گشوده است. 

"امین حطیط" تاکید کرد: محور مقاومت و دفاع پیام قاطعی برای اسرائیل فرستاده و به اسرائیلی ها اعلام کرده که این شما نیستید که قواعد بازی را رقم می زنید. بدانید که اگر جبهه جدیدی ایجاد کنید باید خود را برای اینکه از این جبهه مورد هدف قرار گیرید آماده کنید. حزب الله یا هر یک از همپیمانان محور مقاومت که دست به این اقدام زده باشد به اسرائیلی ها این پیام را می‌دهند که چنانچه دست به تجاوزکاری بزنید باید منتظر دریافت پاسخ آن نیز باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام این مسائلی که رخ داد را می توان اینگونه بازگو کرد که اسرائیلی‌ها تلاش می‌کردند که از اوضاع سوریه سوءاستفاده کنند و حزب‌الله با واکنش به تجاوزکاری‌های اسرائیل قدرت پاسخگویی خود را تثبیت کرد و توان خود را به اسرائیلی‌ها نشان داد و اسرائیل به خوبی این مساله را درک کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار