در حال حاضر وقت آن رسیده که به منظور احراز هویت کیفی محصولات دارویی در بازار از ژنریک به سمت برند سازی برویم.

دکتر مصطفی کریمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به اینکه قبل از انقلاب شرکت‌های چند ملیتی در ایران کار می‌کردند طراحی و اجرای طرح ژنریک توانست در آن مقطع، نظام دارویی کشور را از وابستگی نجات و تبدیل به یک صنعت رو به رشد و دارای ارزش افزوده نماید. 

 وی همچنین در خصوص میزان رضایت بیماران از توزیع دارو افزود: چنانچه بیماران وقت و هزینه‌هایی را که برای رفتن به مطب پزشکان و پرداخت هزینه‌های درمان می‌کنند مقدار کمی از آن را در داروخانه صرف کنند رضایت حاصل می‌شود

 وی ادامه داد: علت عدم رضایت برخی بیماران این است که داروخانه آخرین نقطه بوده و بعد از خستگی بیمار به آنجا می‌رسد. 

عضو هیات مدیره انجمن داروسازی ایران در بیان مشکلات داروخانه‌ها اظهار داشت: مشکل عمده داروخانه‌ها عدم بازگشت پول‌های مانده در بیمه‌ها ست که در زمان خود بر نمی‌گردد ضمنا به مدت زمان مانده در بیمه‌ها، سودی هم تعلق نمی‌گیرد لذا داروخانه‌ها را با مشکل نقدینگی برای خرید داروهای مورد نیاز مواجه ساخته است.


انتهای پیام/
برچسب ها: برند ، داروسازی ، صنعت ، هزینه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار