عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد کادر رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین هرگز اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت نخواهد شناخت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری بحرین ، نبیل شعث روز سه شنبه گفت :« ادعای برخی رسانه های خبری درباره آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازنگری در تصمیم خود پیرامون مسئله به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی در پایان گفتگوهای صلح میان رام الله و تل آویو کاملا بی اساس و نادرست است ».

نبیل شعث گفت :« در دیدار روز دوشنبه با جمعی از دانشجویان دانشگاه هاروارد درخصوص موضع تشکیلات خودگردان درباره به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود در پایان گفتگوهای صلح بار دیگر به این مسئله تاکید کردم که تشکیلات خودگردان هرگز نمی خواهد وارد این مبحث شود زیرا به رسمیت شناختن اسرائیل به معنای موجه کردن تعرض و اشغال اراضی فلسطین و تسلط بر مناطق کرانه باختری رود اردن است ».

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح افزود پذیرش این خواسته رژیم صهیونیستی ، فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 و نیز حق بازگشت آوارگان فلسطینی را در معرض تهدید و خطر قرار خواهد داد . 21 درصد از ساکنان اراضی اشغالی سال1948 فلسطینی هستند .

 ، نبیل شعث درباره امکان به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود در صورت موافقت تل آویو با عقب نشینی به مرزهای سال 1967، آزادی همه زندانی فلسطینی و توافق نهایی طرفین درباره همه موضوعات مورد اختلاف ، گفت :« چه اهمیتی دارد که اسرائیل کشور فلسطین را به عنوان یک کشور اسلامی و یا مسیحی به رسمیت بشناسد و معلوم نیست که چرا مقامات اسرائیل اصرار دارند ما اسرائیل را به عنوان کشور یهود به رسمیت بشناسیم. ».


انتهای پیام  /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار