عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین دیدار شب گذشته رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس جمهوری آمریکا را در واشنگتن بی نتیجه خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آکی ؛ موسی ابومروزق در واکنش به این دیدار در فیسبوک نوشت:« چرا دست به دامان دیگری می شوی، خودت در شرایط دشواری قرار داری، همسایه های عربت شرایط بدتری دارند، اولویت های منطقه ای و بین المللی نیز به گونه ای است که قضیه فلسطین در میان آنها دیده نمی شود، آمریکا هم که نمی تواند مسائل و اتفاقات را از پنجره آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) و چشم صهیونیست ها نبیند.»

ابومرزوق نوشت:« این دیدار در پی دعوت رسمی انجام شد اما این دعوت برای آن بود که ماموریت جان کری بی نتیجه نماند. دیدار در این زمان به سود فلسطینی ها نیست و محمود عباس نیز قادرنیست درخواست های بسیار دشوار اوباما را پاسخ بگوید.»

ابومرزوق با اشاره به بیانیه اخیر چهار گروه فلسطینی که خواستار توقف مذاکرات و عقب نشینی گروه مذاکره کننده فلسطینی از مذاکرات شدند و همچنین با استناد به شرایط داخلی ، خارجی  و بین المللی، گفت:« این دیدار زمانی انجام شد که محمود عباس درگیر مسائل داخلی جنبش فتح است، در مذاکرات با حماس هم شاهد بی تحرکی و ایستایی است. در این شرایط، اوضاع منطقه ای مثل بحران سوریه و لبنان نیز شرایط را دشوارتر کرده است.»

وی شرایط بین المللی را به سود چنین دیداری ندانست و گفت:« در حال حاضر اتفاق اوکراین به اولویت روسیه و اروپا تبدیل شده است، ضمن اینکه نگاه اروپا و آمریکا به مسائل منطقه ای مشابه با نگاه صهیونیست هاست. با این حال امید می رود عباس از همان راهی که رفت برگردد و بداند که چیزی عایدش نخواهد شد،  آنچه در این شرایط از او انتظار می رود مقاومت و ایستادگی است.»

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار