طبق فرهنگ‌سازی انجام شده مشکلات کمتری در رابطه با آخرین چهارشنبه سال در زاهدان وجود دارد.

دکتر منصور شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای ایام آخرین چهارشنبه سال مشکل خاصی نداریم زیرا آموزش ها و اطلاع رسانی های لازم را در این زمینه انجام داده و توانایی برخورد با مشکلات را داریم.

وی در ادامه به بیماری‌های شایع این استان اشاره کرد و افزود: بیماری شایع همه جا وجود دارد اما در این فصل گاهی با مسمومیت غذایی مواجه می شویم و یا به دلیل هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان امکان بروز وبا وجود دارد که تمهیدات لازم در این زمینه نیز اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم به دستگاه‌های ذیربط برای تامین آب آشامیدنی سالم در این ایام  داده شده است، خاطر نشان کرد: به دلیل نزدیک بودن به دریا بسیاری از مسافران نوروزی با دست زدن به عروس دریایی دچار مسمومیت می‌شوند که به بهداشت محیط هشدارهای مربوط را در این خصوص داده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان گرد: بهداشت محیط وارد منطقه شده و با زدن پلاکارت هشدارهای لازم را به افراد داده تا هنگام ورود به دریا نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و چنانچه عروسی دریایی دیدند به آن دست نزنند.

به گفته دکتر شکیبا مراکز غذایی نیز بطور مکرر بازدید می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.