بیماری‌های مختلف پوستی از یک ‌اگزمای ساده به وجود می آیند که بیشترین علت، حساسیت به تحریک کننده‌های موضعی مانند شوینده‌ها و مواد آلرژی زا است.

محمد گلشنی‌متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر نوع ضایعه‌ای که در پوست ر‌اش نام دارد که بر اساس ترمینولوژی‌ تعریف لغات تقسیم بندی‌های متفاوتی دارند.

وی در خصوص ضایعات پوستی ادامه داد: ضایعه پوستی ماکول که ضایعه‌ای بدون برجستگی و دارای تغییر رنگ است که یک سری از بیماری‌ها منجر به این راش‌ می‌شوند ضایعه دوم ‌پاپول یا ضایعه پوستی همراه با برجستگی با عرض کمتر از نیم ساعت بوده که تعداد بسیاری از بیماری‌ها به صورت پاپول‌ خود را نشان می‌دهند ضایعه سوم پوستی راش و زیکول‌ نام دارد که برجستگی دانه مانند آب‌دار است.

وی گفت: اگزما معمولا با قرمزی، پوسته ریزی، خارش و در موارد حاد به صورت دانه‌های آب دار خود را نشان می‌دهند و تشخیص راش های پوستی بر اساس علائم و بررسی پزشک متخصص می باشد در صورتی که پزشک در معاینه اولیه به تشخیص بالینی نرسید با آزمایشات تکمیلی و نمونه برداری از پوست به تشخیص کامل می‌رسد.

وی اظهار داشت: در خانم‌های خانه دار که از مواد شوینده استفاده می‌کنند کارگران کارخانجاتی که با مواد آلرژی زا سرو کار دارند افراد مسن و کودکان اگزما و آلرژی بیشتر مشاهده می شود شایع ترین بیماری های پوستی 4 نوع است اولین نوع اگزما بوده و عامل دوم صدف است که در سر زانو‌ها و آرنج‌ها به صورت قرمزی و پوسته های سفید خود را نشان می‌دهد و یک درصد از مردم دچار آن هستند.

گلشنی گفت: نوع سوم لک و پیس است که در این نوع لکه‌های سفید در نقاط مختلف بدن خود را نشان می‌دهند عامل آخر آکنه یا جوش بالینی می‌باشد راهکارهای درمانی در ضایعات پوستی استفاده از چرب کننده‌ها و فرم کننده‌های مناسب مانند کرم های اوسرین، استفاده از صابون های اسیدی ملایم و خفیف بوده چرا که پوست نیز مختصرا اسیدی است.
انتهای پیام/
برچسب ها: پوست ، چرک ، اگزما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار