پژوهشگران گروه‌های پر خطر در زمینه ابتلا به "آنفولانزای فصلی" را معرفی کرده‌اند که در میان آن‌ها نوع خاصی از بیماری پوست نیز وجود دارد که مبتلایان به آن‌ها در معرض "بیماری آنفولانزا" بیشتر از سایر افراد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران عوامل متعددی در ابتلای افراد به آنفولانزای فصلی و موثر می‌دانند که افراد با دانستن نکاتی، می‌توانند زمینه ابتلا به "آنفولانزا" را در خود و اطرافیانشان شناسایی کرده و در صورت لزوم از بین ببرند.

گفتنی است:یکی از مستعد ترین گروه‌ها که در معرض ابتلا به آنفولانزا قرار دارند، نوزادان هستند که به دلیل عدم توسعه کامل سیستم ایمنی بدن، نسبت به ویروس آنفولانزا بسیار آسیب پذیر می‌باشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ زنان باردار به دلیل تغییرات در سیستم ایمنی بد در این دوران بسیار مستعد ابتلا به آنفولانزا می‌باشند.

افرادی که مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی هستند، مانند آرتریت، روماتوئید، لوپوس، سپوریازیس و سایر بیماری‌ها به دلیل شرایط خاص و تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس‌ها بسیار آسیب پذیر هستند و اغلب به انواع بیماری‌های ویروسی دچار می‌شوند.

از دیگر گروه‌های پر خطر برای ابتلا به آنفولانزا فصلی مبتلایان به انواع سرطان‌ها، به ویژه سرطان لنفوسیت، دیابت نوع اول، بیماران قلبی-عروقی مبتلایان به افسردگی و در آخر مبتلایان به HIV/AIDS می‌باشند، که همگی به دلیل نارسایی سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل خارجی به شدت مستعد به ابتلا به این نوع بیماری‌ها هستند و می‌بایست در فصول سرد سال علاوه بر مراقبت‌های لازم در زمینه نوع پوشش، تغذیه، رژیم غذایی و ورزش برای ایمنی بیشتر تحت مشاوره و بررسی پزشک متخصص برای انجام اقدامات پزشکی تخصصی قرار بگیرند.
انتهای پیام
برچسب ها: آنفولانزا ، ویروس ، دیابت ، بدن ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار