خانواده‌هایی که در انتظار بدنیا آمدن نورسیده‌ها هستند در طول فصول سرما باید با دقت بیشتری مواظب خود و مادر باردار به جهت ابتلا به انواع بیماری‌های فصلی خطرناک باشند و برای این کار به توصیه‌هایی نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ یکی از خطرات جدی که سلامت مادران باردار را در فصول سرد سال تهدید می‌کند، ابتلا به بیماری آنفلوآنزا است.

گفتنی است: در دوران بارداری به دلیل محدودیت شدید پزشکان در تجویز دارو به خاطر عوارض خطرناک برای نوزاد، ابتلای مادر به آنفلوآنزا می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ پزشکان توصیه می‌کنند تا مادران باردار برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در فصول سرد سال از رفت و آمد به محل‌های شلوغ و پرتردد مانند فروشگاه‌ها و مراکز خرید تا حد امکان خودداری کنند. پوشیدن البسه مناسب فصول سرد سال از جمله موارد محافظت مادر از ابتلا به آنفلوآنزا می‌باشد.در صورت موافقت پزشک معالج تزریق واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار بایستی صورت بگیرد.

پزشکان بویژه توصیه می‌کنند: اطرافیان مادر باردار به دقت مراقب باشند تا خود آنها به "آنفلوآنزا" مبتلا نشوند، زیرا میزان سرایت بیماری آنفلوآنزا به افراد دیگر بسیار بالا است.

در صورت ابتلای سایر افراد خانواده به آنفلوآنزا باید علاوه بر درمان فوری پزشکی، افراد استراحت نمایند و با مصرف میوه و غذاهای حاوی ویتامین به بدن خود برای مبارزه با ویروس آنفلوآنزا کمک نمایند.

ضدعفونی کردن وسایل خانه به ویژه وسایلی که فرد مبتلا به"آنفلوآنزا" به آنها دست زده بسیار مهم است و توصیه می‌شود فرد در این مدت با دستکش به اشیاء مختلف دست بزند.

پوشیدن ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده هوای خانه مانند دودکردن اسپند یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از سرایت بیماری آنفلوآنزا به سایر افراد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار