قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت ایران از نظر رشدعلمی در میان 10 کشور برتر جهان قرار دارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری؛ محمدعلی نوریان در هشتمین همایش تجلیل از نخبگان دانش آموزی شهرستان آمل افزود رشد مناسب علمی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر، جایگاه کشورمان را از نظر رشدعلمی در میان 10 کشور برتر جهان قرار داده و ضروری است، حمایت های بیشتری از نخبگان عضو شرکت های دانش بنیان و پارک علمی فناوری شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، مهمترین عامل در توسعه پایدار کشور در همه ابعاد را توجه به حضور نخبگان وصاحبنظران و حمایت ویژه از آنان دانست

نوریان گفت: اگر سیستم مدیریتی واجرایی کشور نتوانند شرایط پرورش ، بهره وری و رشد و نگهداری از نخبگان را به درستی سازماندهی ومدیریت کنند، خلا آنان باعث ضرر و عقب ماندگی در مسیر توسعه همه جانبه کشور خواهد شد.

وی، از نخبگان به عنوان نیروی تاثیرگذار در بازارهای جهانی یاد کرد وافزود:‌ مسئولان اجرایی کشور باید از این ظرفیت مهم نخبه پروری در کشور که در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته برای پیشرفت واقتدار روز افزون کشور بهره بگیرند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ستاد حمایت از نخبگان در کشور شکل گرفته و با افزایش پارک های علم وفناوری وشرکت های دانش بنیان، شناسایی استعدادهای درخشان و بهره گیری از توان آنان در المپیادهای بین المللی و رسیدن کشور به افق1404 قطب علمی منطقه کمک خواهد کرد.

مراسم تجلیل از 85 دانش‌آموز نخبه المپیادهای علمی ملی وبین المللی و کنکورسال92 آمل با حضور نوریان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شهرستانی در محل دانشگاه شمال آمل برگزار شد./ش
/انتهای پیام
برچسب ها: ایران ، رشد ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.