مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در آذر ماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار آذر ماه 1392 در اين حوزه به‌ شرح زير است:


نیروی سازمان یافته بسیج از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آرزوی امام خمینی(ره) تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بود که این آرزو در مردادماه امسال محقق شده و نیروی سازمان یافته بسیج از مرز ۲۰ میلیون گذشته است.


دزدان دریایی از سوي برخی کشورها کمک مالی و تجهیزاتی می‌گيرند/ رونمايی از بازی رایانه‌ای عملیات مروارید

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بحث دزدی دریایی در سواحل سومالی و باب‌المندب گفت: به نظر می‌رسد برخی کشورها که به دنبال ناامنی در منطقه هستند، تا منافع خود را تامین کرده و حضورشان را در آنجا توجیه کنند، کمک‌های مالی و تجهیزاتی در اختیار دزدان دریایی قرار می‌دهند، لذا این دزدان در این کشورها حساب بانکی دارند.


 سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه شد


فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با حفظ سمت، به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه منصوب شد.


الگوی پیشرفت کشور دارای ابعاد دفاعی و امنیتی است/سه مولفه موفقيت در ژنو هوشمندي رهبري، بردباري ملت و زيرکي تيم مذاکره کننده بود


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به سه راهبرد کشور برای شش ماه آینده گفت: الگوی پیشرفت ما در توسعه مطلوب مدنظر در سند چشم‌انداز 20 ساله، توسعه متوازن و همه‌جانبه است و حتماً دارای بعد دفاعی و امنیتی است.


رزمایش الی‌ بیت‌المقدس آغاز شد

رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور بیش از 5هزار بسیجی ناحیه مالک اشتر از گردان‌های عاشورا، امام حسین‌(ع) و حضرت زهرا(س) آغاز شد.


رادار سه بعدی "عصر" اهداف را تا 200 کیلومتر شناسایی می‌کند


جانشين فرمانده کل ارتش گفت: از صفر تا صد این رادار به صورت کامل و بومی تهیه شده و این مجموعه می‌تواند تا 200 کیلومتر اهداف خود را با سطح مقطع راداری 4 متر مربع دریافت کرده و کشف و شناسایی کند.


گزینه‌های روی‌میز "آرزوی کودکانه‌ اوباما"/ ناکامی دشمن از اعمال تحریم‌ها علیه ایران


معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ دشمن در جنگ سیاسی و اقتصادی نیز با ناکامی روبه رو شده است به طوری که به صراحت سخن از ناکارآمدی تحریم‌ها و سایر فشارها بر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید.


سرلشکر صفوی: رژيم صهيونيستی به سمت ناپايداری استراتژيک می‌رود


دستیار عالی و مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی با اشاره به این که برخی عناصر داخلی متوجه نیستند ایران در 34 سال گذشته تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای شده است گفت: نظام ایران یک نظام مقتدر و پایدار است و رژیم‌های مستبد منطقه و رژیم جعلی صهیونیستی به سمت ناپایداری استراتژیک می‌روند.


توان دفاعی ما تهدیدی برای هیچ کشوری نیست/ایران در شکل‌گیری معادلات امنیتی و دفاعی تاثیرگذار است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی‌های گسترده دفاعی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان تهدیدی برای سایر کشورها از جمله کشورهای منطقه محسوب نمی‌شود.


اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد


چند تن از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.


امیر شاه‌صفی از پایگاه هشتم شکاری و مرکز تحقیقات خاتم بازدید کرد 


فرمانده نیروی هوایی ارتش در صدر هیئتی بلندپایه از پایگاه سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی بازدید کرد.


عملیات "نویگیشن- فورمیشن" جدیدترین عملیات هوانیروز/ کارآیی بالگردها و خلبانان ایران


فرمانده هوانیروز ارتش به مناسبت 15 آذر روز هوانیروز با تشریح دلاورمردی‌های شهید کشوری و نحوه شهادت او گفت: عملیات "نویگیشن- فورمیشن" جدیدترین عملیات هوانیروز در پروازهایمان است که الحمدلله مورد رضایت مسئولین هم واقع شده و توانایی هوانیروز را نشان می‌دهد.

ناوگروه اعزامی ارتش در هندوستان پهلو گرفت


معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از پهلوگیری ناوگروه بیست و هشتم این نیرو در بندر بمبئی کشور هندوستان خبر داد.


فرمانده نیروی دریایی ارتش عازم جاکارتا شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش در صدر یک هیات نظامی بلندپایه به منظور شرکت در نشست بین‌المللی «امنیت دریایی» صبح امروز تهران را به مقصد جاکارتا ترک کرد.


ملت ایران روی میز بودن گزینه نظامی را بذله‌گویی تلقی می‌کنند


معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: ملت ایران سخنان رییس‌جمهور و وزیر دفاع آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی را بذله‌گویی تلقی می‌کنند.


بهره‌برداری از جدیدترین طرح‌های فنی و عملیاتی پدافند هوایی در شرق کشور

جدیدترین طرح‌های فنی و عملیاتی پدافند هوایی در شرق کشور، امروز با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


آزادی گروگان‌ها و هلاکت تعدادی از اشرار در جنوب شرق کشور توسط سپاه

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از هلاکت تعدادی از اشرار در جنوب شرق کشور خبر داد.


اقیانوس هند کلید هفت دریاست/ بازیگران فرامنطقه‌ای بدنبال منافع راهبردی در منطقه


فرملنده نیروی دریایی ارتش گفت: به دلیل وجود منابع حیاتی بویژه منابع و ذخایر انرژی فسیلی در اقیانوس هند بازیگران فرامنطقه‌ای به دنبال منافع راهبردی و کسب منافع بیشتر در این منطقه هستند.


رئیس جمهور آمریکا مضحکه صهیونیست‌ها شده است

معاون امور دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به اظهارات اخیر آمریکایی‌ها درباره تصویب تحریم‌ها علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها از روی استیصال حرف‌های زیادی می‌زنند، در حالیکه 5 شکست بزرگ در جنگ‌هایی که به منطقه تحمیل کرده‌اند نصیبشان شده، لذا ملت و رزمندگان ما تحت تاثیر این گونه القائات رسانه‌ای مبتنی بر تبلیغات آمریکایی قرار نخواهند گرفت.


اوباما و تیم وی مرد میدان مذاکره با ایران نیستند


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مساله تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا بیشتر برای راضی کردن اسرائیل مطرح می‌شود و این برخوردهای متناقض نشان دهنده این است که اوباما و تیم مذاکره کننده‌اش در گروه 1+5 مرد مذاکره با ایران نیستند.


آمریکایی‌ها مراقب رفتار خود باشند/ نخبگان ایرانی در راس قدرت جهانی قرار دارند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها مراقب رفتار خود باشند چرا که اگر دست از پا خطا کنند نیروهای مسلح ما با تمام قدرت هرجایی را که بخواهند هدف قرار می‌دهند و این توفیق در پرتو جهاد علمی و کار عاشقانه شهدای هسته‌ای‌ کشورمان به ثمر نشسته است.


سامانه S200 به موشک صیاد 2 دست یافت/ چندین برابر شدن قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند کشور


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: قدرت توانمندی و تصمیم‌سازی در شبکه پدافند هوایی کشور با بومی‌سازی سیستم فرماندهی و کنترل هوایی چندین برابر می‌شود.


نخستین طرح ملی «موقعیت‌‌یابی زمین‌پایه» رونمایی شد


نخستین طرح ملی «موقعیت‌‌یابی زمین‌پایه» با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.


13 سال؛ تختي گوشه بيمارستان جايگاه من است

كم كم از حال می‌رفتم چشم‌هايم كم‌سو می‌شدند و خوب نمی‌ديدم، در تمام پوست بدنم احساس سوزش می‌كردم، تهوع و استفراغ آزارم می‌داد، متوجه شدم كه پرستاران و پرسنل نقاهتگاه مرا بر روی تختی خواباندند...


رادار برد بلند «آرش» وارد چرخه عملیاتی پدافند هوایی شد

مراسم رونمایی و آغاز به‌کار رادار قدرتمند و بومی آرش با حضور امیر فرزاد اسماعیلی در یکی از سایت‌های راداری کشور انجام شد.


تشکر مسئولان نظامی ترکیه از سپاه پاسداران


معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه در چند سال اخیر رتبه نخست فعالیت‌های قرآنی نیروهای مسلح را به خود اختصاص داده، لذا مجموعه سپاه پاسداران پیشگام فعالیت‌های قرآنی در میان نیروهای مسلح است.


جایگاه نیروی دریایی ارتش ایران در جهان تک‌رقمی شد

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در شرق اقیانوس هند و ادامه آن به سمت خاور دور، جایگاه نیروی دریایی را در جهان ارتقا داده است.


جزئیات شهادت ۳ تن از کارکنان مهندسی سپاه در سراوان  

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهادت سه تن از کارکنان مهندسی این نیرو در منطقه مرزی سراوان خبر داد.


امیر شاه‌صفی از پایگاه هوایی شیراز بازدید کرد 


فرمانده نیروی هوایی ارتش در جریان بازدید از پایگاه سرلشکر خلبان شهید عباس دوران شیراز گفت: دفاع از مرزهای کشور وظیفه شرعی و عقلی هر فردی است.


قدرت سپاه نشان داده که نمی‌توان جمهوری اسلامی را غافلگیر کرد/ بخش مهمی از اقتدار ملت به مجموعه‌های نظامی مرتبط است  

مگر شما می‌توانيد كمترين آسيبى به جمهورى اسلامى برسانيد؟! شما خواهيد مُرد. شما خواهيد رفت. شما مانند آن امپراطورى ديگر، زايل خواهيد شد و پرچم اسلام روز به روز، برافراشته‌‏تر خواهد شد. ملت ايران و هركس كه متمسّك به اسلام است، روز به روز زنده‌‏تر خواهد شد.


برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 4 در بندرعباس از امروز


معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به برگزاری چهارمین رزمایش فدائیان حریم ولایت در جنوب کشور با مرکزیت بندرعباس گفت: این رزمایش آفندی به مدت سه روز جهت ارتقاء سطح آمادگی و رزمی نیروی هوایی برگزار می‌شود و نمونه‌های مختلفی از همه جنگنده‌ها و یگان‌های نمونه در آن حضور دارند.


انهدام اهداف متحرک هوایی و زمینی توسط جنگنده‌های فانتوم و سوخو ۲۴ ارتش 

در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش فداییان حریم ولایت جنگنده بمب افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ و هواپیماهای شکاری فانتوم با انهدام اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی عملیات رزمی خود را با موفقیت انجام دادند.


شناسایی پهپادهای بیگانه در محدوده برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت


فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور از شناسایی چندین پهپاد بیگانه همزمان با برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت خبر داد و گفت: این پهپادها جهت جمع‌آوری اطلاعات توسط نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه فعالیت می‌کنند که در انجام ماموریت‌های آن‌ها اخلال ایجاد کرده‌ایم.


تمامی اهداف رزمایش نیروی هوایی با موفقیت حاصل شد 

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: تمامی اهدافی که برای چهارمین رزمایش فداییان حریم ولایت طراحی شده بود، با موفقیت حاصل شد و دستاوردهای ارزشمندی برای نیروهای مسلح در پی داشت.


دستگاه‌های ذیربط چقدر برای فیلتر "WeChat" محق هستند؟ / عبور اطلاعات شخصی کاربران از تل‌آویو 

استفاده بالقوه از امکاناتی این چنینی مانند ویچت، وایبر، واتس‌آپ و غیره امکانات زیادی به کاربران اینترنتی از قبیل سهولت در تماس‌های متنی، صوتی و تصویری با هزینه‌های بسیار پایین یا حتی رایگان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار