برنامه‌های سالروز آزادسازی سوسنگرد، اظهارات فرمانده کل سپاه درباره آمادگی نیروهای مسلح ایران، خلع سلاح آمریکا در جنگ خلیج فارس، رمز پیروزی در مذاکرات هسته‌ای، رونمایی از پهپاد راهبردی "فطرس"، دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل، تکذیب ادعای واهی نتانیاهو و منافقین از سوی وزیر دفاع، عملیات تروریستی در بیروت و بیانات مهم فرمانده کل قوا در مصلی امام‌خمینی(ره) از مهم‌ترین اخبار دفاعی - امنیتی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

 آزاده‌ای که از زندان بعثی‌ها امام رضا(ع) را زیارت کرد

مسئولان استخبارات متوجه شده بودند كه نگهبان‌ها سر موقع در محل نگهباني حضور ندارند. هر روز يک بازرس از استخبارات مي‌آمد و نگهبان‌ها را حاضر غايب مي‌كرد. حسن انصاري ارشد نگهبان‌ها از وضع موجود عصباني بود ولی چاره‌ای نداشت...

ایران به دنبال ساخت هواپیمای ایران ۱۴۱

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای مسافربری "ایران 141" خبر داد و گفت: اقدامات علمیاتی این پروژه در حال اجرا است و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان سال جاری ارائه شود.

ولایتمداری فرمانده‌ لشکر 92 و بی‌توجهی به دستور بنی‌صدر

معاون پژوهشی "دافوس" گفت: بنی‌صدر به سرهنگ "قاسمی" فرمانده لشکر 92 گفته بود که برای آزادسازی سوسنگرد کاری انجام ندهد اما این فرمانده، نامه مقام معظم رهبری به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) را نصب‌العین خود قرار داد.


وقتی خداوند آرزوی اسرای ایرانی را سریع اجابت می‌کرد


در حالی‌که در خواب ناله می‌کردم توسط همسرم از خواب بیدار شدم. همسرم علت را جویا شد و من موضوع شما و خوابی را که دیده بودم برایش تعریف کردم. همسرم هم با شنیدن موضوع به من گفت: تو مرد نیستی و غیرت نداری!

حضور مقتدرانه نیروهای مسلح باعث ایجاد امنیت پایدار در کشور شده است

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از منطقه پدافند هوایی شمال بازدید کرد.

ولایت‌مداری ضامن پیروزی ملت ایران است/ ما هرگز به دشمن اعتماد نمی‌کنیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به عوامل مهم در آزادسازی سوسنگرد گفت: امروز دشمن همان اهداف سال اول جنگ تحمیلی را برای براندازی نظام و انقلاب اسلامی دنبال می‌کند و ترکیبی از مولفه‌های سخت و نرم را به میدان آورده و با عوامل رسانه‌ای و دیپلماتیک خود در چارچوب طرح ایران هراسی و مهار نظام اهداف خود را تعقیب می‌کند.

استراتژی دفاع مقدس مبتنی بر توقف متجاوز و ضربه زدن بود


فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: در دوران دفاع مقدس مهمترین راهبردهای نظامی، توقف دشمن و پس از آن وارد کردن ضربات سنگین به مواضع آنها بود.

از برنامه‌های هفته بسیج تا موضوع رابطه با آمریکا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ما با یک بسیج جدید روبرو هستیم که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی،‌ ورزشی،‌ اقتصادی و سیاسی فعالیت دارد، امیدواریم هفته بسیج امسال یک فرصت خوب برای بازگو کردن عرصه‌های جهادی بسیجیان عزیزمان باشد.

ضرورت تحکیم وحدت، برادری و همدلی بین ارتش و سپاه

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: گروهک‌های سیاسی جریانات ضد انقلاب خلق عرب، کموله و دمکرات جریان ملی‌گرا و لیبرال، بنی صدر و رادیو تلویزیون قطب‌زاده همگی درصدد جلوگیری از عملیات آزادسازی سوسنگرد بودند و با دشمن همکاری می‌کردند.

رمز پیروزی ما در مذاکرات هسته‌ای اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری است


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دشمنان استفاده از سلاح هسته‌ای را بهانه قرار داده‌اند زیرا با انقلاب و نظام ما مخالفند.

آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند گفت:‌ آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست.

ایران چگونه آمریکا را در جنگ خلیج فارس خلع سلاح کرد؟

24 مرداد ساعت 10:30 صبح ناگهان تلویزیون عراق برنامه عادی خودش را قطع کرد و گفت: ای مردم توجه فرمائید! ساعت 11 صبح صدام‌حسین پیام مهمی برای شما دارد و این اطلاعیه چندین‌بار تکرار شد...

اینکه برخی سال اول جنگ را تعبیر شکست می‌کنند منصفانه نیست


جانشین فرمانده کل ارتش گفت: اینکه برخی سال اول جنگ را تعبیر شکست می کنند منصفانه نیست چرا که بسیاری از پیروزی ها و دستاوردهای ارزشمند سال‌های دفاع مقدس در سال اول جنگ رقم خورده است.

عرصه مذاکرات اتمام حجتی برای دشمن و افراد خوش‌خیال در داخل کشور است


جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه برخی‌ها مذاکرات هسته‌ای را با مذاکره حل و فصل مسائل ایران و آمریکا اشتباه می‌کنند، گفت:‌ این عرصه اتمام حجت برای دشمن و افراد خوش‌خیال و ساده‌لوح در کشور است.

"پهپاد راهبردی فطرس" بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور رونمایی شد


"پهپاد فطرس" به عنوان بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور در سازمان صنایع‌ هوایی وزارت‌دفاع و با حضور سردار دهقان رونمایی شد.

تصاویر "پهپاد فطرس" به عنوان بزرگترین پهپاد ایران

پهپاد راهبردی "فطرس" با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا 2000 کیلومتر، سقف پرواز 25 هزار پا و قابلیت 16 تا 30 ساعت پرواز مداوم است.

دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل خبر داد.

ترور دادستان زابل به گروهک‌های معاند نظام ربطی ندارد


مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل گفت: ترور دادستان زابل ربطی به گروهک‌های معاند نظام نداشته است.

تكذيب ادعاي واهي نتانياهو و منافقين از سوي وزير دفاع


حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران ، ادعاي واهي نتانياهو و گروهك تروريستي منافقين مبني بر فعاليت هسته اي نظامي در يكي از صنايع هاي دفاعي ايران را تكذيب كرد.

ساخت انواع قطعات پدافندی با فناوری روز دنیا/ مشکل قطعات گلوگاهی در پدافند نداریم

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)گفت: به جایی رسیدیم که نه تنها مشکل قطعات گلوگاهی نداریم بلکه می توانیم انواع تجهیزات پدافندی بسازیم که قطعات گوناگون و پیچیده دارد و فن آوری روز دنیا در آن به کار برده می‌شود.

"امیر قرایی آشتیانی" معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح شد

با حکم فرمانده معظم کل قوا، "امیر محمدرضا قرایی آشتیانی" به عنوان معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.

بسیجیان قانون‌گرا هستند/ فرماندهان برای تقویت بسیج تلاش کنند

با رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: همه ما باید در جهت تقویت نیروی بسیج کار کنیم و فرماندهان نیز باید در تقویت بسیج تلاش کنند.

زیردریایی سنگین "یونس" به آب‌های شرق آسیا اعزام می‌شود

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، از اعزام زیردریایی فوق‌سنگین کلاس طارق(یونس) این نیرو به آب‌های شرق آسیا خبر داد.

رهبر انقلاب وارد مصلی امام خمینی(ره) تهران شدند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور در جمع بیش از پنجاه هزار نفر از فرماندهان بسیج سراسر كشور وارد مصلی امام خمینی(ره) تهران شدند.

برای ارتقای توان دفاعی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنيم

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه ‌با بيان اينكه امروز ايران اسلامي در سايه ‌فرهنگ عاشورايي، مديريت جهادي و پذيرش مسئوليت و احساس تكليف، به ‌جايگاه ممتازي در ساخت تجيزات دفاعي دست يافته است، گفت: امروز وزارت دفاع براي ارتقاي توان دفاعي كشور از هيچ كوشش و تلاشي فروگذار نمي‌كند.

بازديد وزير دفاع از پايگاه هشتم شکاري نيروي هوايي ارتش در اصفهان

سردار حسین دهقان از پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در اصفهان بازدید کرد و در جریان تعمیر و نگهداری جنگند‌های F14 نهاجا قرار گرفت.

امروز دولت آمریكا در رأس استكبار است/ در جزییات این مذاكرات مداخله نمی‌كنیم/ در بحث هسته‌اي از حقوق ملت، حتي يک قدم عقب‌نشيني نشود

رهبر معظم انقلاب فرمودند: من در جزييات مذاکرات مداخله نمي‌کنم اما خطوط قرمزي وجود دارد که بايد رعايت شوند و مسئولان هم موظف به رعايت اين خطوط قرمز هستند و نبايد از فضاسازي‌ها و تهديدهاي دشمن هم به خود هراسي راه دهند.

جزئیات تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم توسط مقام معظم رهبری و شهید چمران


عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش رزمندگان مظلوم ستاد جنگهای نامنظم و نیروهای مردمی و چریکی در آزادسازی سوسنگرد، گفت: شهید چمران و مقام معظم رهبری نقش مهمی در تشکیل این ستاد داشتند.

بصيرت و تقوا در محور ولايت حماسه آزادسازی سوسنگرد را اهميت بخشيد

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به این که عزت اساسی، فروش استقلال و تن دادن به سازش و مذلت نیست گفت: راه کسب عزت تکیه بر خدای متعال است وگرنه دشمن هیچ چیز به ما نمی‌دهد لذا یک روز حمله نظامی یک روز حمله فرهنگی و اقتصادی و یک روز نیز حمله سیاسی و جنگ دیپلماسی بوده که همه از آزمایشات الهی است.

منطقه دوم ولایت در پیشانی حرکت راهبردی و استراتژیک نداجا قرار دارد

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: منطقه دوم ولایت در پیشانی حرکت راهبردی و استراتژیک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و کارکنان آن در مسیر و خط سازندگی سواحل دریایی کشور قرار دارند.

بررسي سامانه‌هاي هوشمند دريايي در دانشگاه صنعتي مالک اشتر


همایش ملی سامانه‌های هوشمند دریایی صبح امروز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان آغاز شد.

عملیات انتحاری در بیروت آغاز سناریوی ناامن‌سازی سفارتخانه‌های ایران است

به نظر می‌رسد عملیات انتحاری در بیروت آغاز سناریویی است که در آن، گروه‌های تروریستی تحت نظر اربابان غربی خود ناامن ساختن سفارتخانه‌های ایران در منطقه و سایر نقاط جهان را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار