رييس سازمان پزشكي قانوني كشور با تأكيد بر ارتقاي كيفيت مجله علمي پزشكي قانوني گفت: ارتقاي كيفيت مجله علمي در گرو افزايش تعداد و كيفيت مقالات دريافتي است زيرا هر چه تعداد مقالات بالاتر رود قدرت انتخاب نيز بيشتر خواهد شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، ‌دكتر احمد شجاعي روز سه‌شنبه 20 اسفند در مراسم تقدير از اعضاي هيأت تحريريه مجله علمي پزشكي قانوني افزود: بايد ساز و كاري در نظر گرفته شود كه تعداد مقالات دريافتي براي انتشار در مجله علمي افزايش يابد حتي پزشكي قانوني بايد در مواردي به افراد كاركشته و كاردان در حوزه تهيه مقالات و پژوهش و تحقيق سفارش مقاله بدهد.

وي با تأكيد بر لزوم ايجاد انگيزه در افراد براي ارسال مقالات علمي اظهار داشت: بايد به شكل هاي مختلف نسبت به افزايش انگيزه در كارشناسان براي ارسال مقالات علمي تلاش كرد به عنوان نمونه مي توان در صورت تصويب،‌ ارتقاي اعضاي هيأت علمي سازمان را منوط به ارسال مقاله براي مجله علمي پزشكي قانوني كرد.

دكتر شجاعي پيشنهاد كرد كه براي ارتقاي مقالات مجله علمي مي توان از مقالات برتر ارائه شده در كنگره‌هاي پزشكي قانوني از جمله كنگره طب و قضا هم استفاده كرد.

 رييس سازمان پزشكي قانوني كشور در ادامه خواستار برآورد بودجه مورد نياز براي داوري‌ها و مقالات مجلات علمي شد و گفت: بايد اعتبار لازم براي بخش‌هاي داوري و ارسال مقالات در نظر گرفته شود بنابراين مسئولان مجله علمي بودجه مورد نياز را برآورد و اعلام كنند تا نسبت با تأمين آن اقدام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.