شکایت های جدید مبنی بر محبوس شدن بیماران آسیب پذیر در بیمارستان های انگلیس رسوایی دیگری برای اداره بهداشت و درمان این کشور به بار آورده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت: در پی شکایت دیوید اور مدیر امنیتی مجموعه بیمارستانی دودلی مبنی بر محبوس شدن کودکان و سالمندان بدون آب و غذا در اتاق شان که گاهی حتی دوازده ساعت طول می کشید، رسوایی دیگری برای اداره بهداشت و درمان انگلیس ببار آورد که منجر به برکناری دومین مدیر ارشد یکی از بزرگترین مجموعه های بیمارستانی این کشور شد.

دیلی تلگراف ماه گذشته گزارش یکی دیگر از کارکان آن مجتمع درمانی را در مورد نحوه رفتار با بیماران منتشر کرده بود. به گفته وی،‌ بیماران سالمندی که فقط می خواستند در بخش قدم بزنند و با بیماران دیگر صحبت کنند، مورد محدودیت های شدید قرار می گرفتند.

افشاگری های این روزنامه موجب شد اداره بهداشت و درمان انگلیس دستور تحقیقات ویژه درباره ادعاهای مطرح شده را صادر کند. شاکیان می گویند، کارکنان بیمارستان ها به کرات بیماران آسیب پذیر را که هیچ خطری برای هیچکس نداشتند، مجبور می کردند در اتاق هایشان و حتی بر روی تخت شان بمانند.

این تحقیقات اکنون آغاز شده است. در جدیدترین مورد گزارش شده،‌ به نگهبانان امنیتی به طورتقریبا روزمره دستور داده می شد بیماران مجبور کنند به اتاق هایشان باز گردند و درب اتاقشان را قفل کنند تا آنها نتوانند خارج شوند و بدین ترتیب از فشار کاری بر پزشکان و پرستاران کاسته شود.

دیود اور در گزارش خود مرگ یک سالمند را مورد توجه قرار داده است که در بیمارستان راسلز هال بزرگترین بیمارستان از سه بیمارستان تحت اداره گروه دودلی جانش را از دست داد. گفته می شود در نوامبر 2008، نگهبانان بیمارستان این بیمار هفتاد و سه ساله را پس از آنکه عصبانی و مشوش شده بود، ساعت یک نصف شب از بیمارستان خارج و تنها در یک ایستگاه اتوبوس راه کرده بودند. جسد این بیمار که تنها زندگی می کرد،‌ چهار ساعت بعد توسط یک رهگذر در فاصله نزدیکی از بیمارستان پیدا شد.

دیوید اور گفت، از سال 2010 به کرات درباره اعمال قید و بندهای شدید در مورد بیماران آسیب پذیر به مسئولان مجتمع بیمارستانی هشدار داده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار