روزنامه ساندی تلگراف در گزارشی نوشت : هواپیمای مسافربری مالزی ممکن است به شیوه واقعه 11 سپتامبر دزدیده شده باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه ساندی تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی نوشت : نیروهای مالزیایی در حال حاضر درمورد شواهدی تحقیق می‌کنند که نشان ‌می‌دهد طبق آن اسلامگراهای سلفی تندرو مالزیایی طی نقشه ای این هواپیمای مسافربری را ربوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید : این نقشه از تجاوزات 11 سپتامبر که توسط هواپیماهای مسافربری ربوده شده در ایالات متحده انجام پذیرفت ، الهام گرفته شده است.

این روزنامه سپس می‌نویسد : یکی از افراد منتسب به گروه القاعده به دادگاهی انگلیسی گفته است : 4 مالزیایی سعی داشتند هواپیمایی را با استفاده از بمبی که در کفش جاسازی شده بود برای منفجر کردن درب کابین خلبان ، بربایند. این روزنامه می‌نویسد : کارشناسان امنیتی می‌گویند این سخنان معتبر می‌باشد.

این روزنامه سپس درادامه می نویسد : آنچه این فرضیه را تقویت می‌کند سخنان نخست وزیر مالزی "نجیب عبدالرزاق" است که درباره از کار انداخته شدن دستگاه‌های ارتباطی هواپیما از داخل خود هواپیما سخن گفته بود.

این روزنامه همچنین می‌نویسد که اگر این فرضیه درست باشد شاید ربایندگان نقشه کشیده‌ بودند که هواپیما را با تمامی افراد داخل آن و بوسیله هدف قرار دادن هدفی معین در مالزی منفجر نمایند ؛ و به احتمال زیاد این هدف برج های دوقلوی شرکت پتروناس در کوالالامپور پایتخت مالزی بوده است.

این روزنامه سپس در گزارش خود به اعترافاتی که اعضای گروه القاعده داشته اند مبنی بر وجود گروه‌هایی مرتبط با القاعده در مالزی اشاره می‌کند.

این گزارش همچنین سخنان مدیر مرکز تحقیقات امنیتی در دانشگاه باکینگهام را نقل می‌کند که گفته است : اینکه هواپیما مسیر خود را تغییر داده است ، نشان بر این است که این هواپیما ربوده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار