مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امروزه تلاش بر آن است که برای تولید محصولی بهتر، سالم‌تر و همچنین آسیب رساندن کمتر به محیط زیست این نوع کودها را به صورت بهینه مصرف نمایند.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز تشریح کرد: کودهای شیمیایی به دو دسته که برخی جزء عناصر پرمصرف گیاه یا ماکروالمنت شامل: ازت، فسفر، پتاس، کلسیم، منیزیم و برخی نیز جزء عناصر کم مصرف گیاه میکروالمنت شامل: آهن، روی، بُر، منگنز و مس تقسیم

می شوند.

وی افزود: کود سولفات آمونیوم ٢١ درصد ازت و ٢٤ درصد گوگرد دارد و اسیدزا بوده و بهترین کود برای شرایط خاک های ایران است.

سلیمانی از دلیل گران بودن قیمت کود سولفات آمونیوم گفت و ادامه داد: کود سولفات آمونیوم به دلیل پایین بودن درصد ازت آن گران است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: ویژگی این کود آن است که دارای هر دو نوع منبع ازتی گیاه یعنی نیترات و آمونیوم است و یکی از معایبش آن است که به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند و دانه های کود بهم چسبیده و تشکیل کلوخه می دهند و دیگر آنکه اشتعال زا است.

سلیمانی از حاصل شدن سلامتی برای انسان با استفاده صحیح از کود برای انسان گفت و افزود: مصرف بهینه کود علاوه بر افزایش کمّی و کیفی محصول سبب ایجاد سلامتی در انسان و سایر موجودات زنده و محیط زیست می شود./س
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف ، بهینه ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.