معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کاهش 45 درصدی ابتلا به ایدز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، امیدعلی پاپی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بیان کرد: ابتلا به ایدز در لرستان از ابتدای سال 92 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد تب‌مالت در شمال غرب و غرب کشور بروز پیدا می‎کند و لرستان نیز بیشترین ابتلا را در بین استان‎ها به خود اختصاص داده است، افزود: از ابتدای سال 92 تاکنون 1027 مورد ابتلا به تب‌مالت در استان گزارش شده است.

پاپی میزان حیوان گزیدگی در لرستان را از میانگین کشوری فراتر دانست و ادامه داد: 3204 مورد حیوان گزیدگی از ابتدای امسال تاکنون در استان گزارش شده که 73 درصد در روستاها و مابقی در شهرها روی داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی تصریح‌کرد: با وجود بالابودن میزان حیوان گزیدگی در استان، با پیشگیری‎هایی که صورت گرفته است از سال 82 تاکنون هر سال شاهد مرگ یک نفر در اثر ابتلا به هاری بوده‎ایم.

وی از بیماری سالک و تب کریمه کنگو به‎عنوان دیگر بیماری‎های مشترک بین دام و انسان نام برد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 82 مورد سالک و 20 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو که منجر به مرگ یک نفر در استان شده، گزارش شده است.

پاپی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با 44 مصوبه برگزار شده که از این میزان 22 مصوبه اجرایی شده و دو مصوبه نیز در دست پیگیری است. با این حال در مجموع 54 درصد از مصوبات این کارگروه در سال 92 اجرایی شده است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، ایدز ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.