با بروز نشانه هاي حاکي از کندي روند رشد اقتصادي در چين و در حالي که توجه بازار به همه پرسي شبه جزيره کريمه معطوف شده است بهاي نفت خام بامداد امروز جمعه در بازار آسيا با نوسان همراه بود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور ،هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه آوريل با دو سنت کاهش 98 دلار و 18 سنت داد و ستد شد.

هر بشکه نفت برنت درياي شمال نيز براي تحويل در همان موعد با 11 سنت افزايش 107 دلار و 50 سنت معامله شد.

دزموند چوا تحليلگر موسسه سي ام سي سنگاپور اعلام کرد شاخص هاي اقتصاد چين و مذاکرات مربوط به همه پرسي شبه جزيره کريمه از عوامل اصلي تاثيرگذار بر بهاي نفت خام به شمار مي روند.

 چين روز پنجشنبه اعلام کرد توليد صنعتي اش در يک سال منتهي به ماههاي ژانويه و فوريه 8/6 درصد افزايش يافته است و اين رقم ضعيف ترين آهنگ رشد اقتصادي طي پنج سال اخير به شمار مي رود.

آمار خرده فروشي در چين نيز طي يک سال منتهي به ماههاي ژانويه و فوريه 11/8 درصد افزايش نشان داده است اما بسيار پايين تر از پيش بيني تحليلگران بوده و ضعيفترين روند رشد از سه سال پيش تا کنون را نشان داده است.

اين آمار و ارقام از کندي محسوس روند رشد اقتصادي در دومين اقتصاد و نخستين مصرف کننده انرژي در جهان حکايت دارد.

با وجود اين بحران اوکراين به ويژه در شبه جزيره کريمه نيز بر روي بهاي نفت خام تاثير گذار بوده است ، شبه جزيره اي که ناوگان دريايي روسيه در درياي سياه نيرو هايش را در آنجا مستقر کرده است.  

قرار است روز يکشنبه مردم اين شبه جزيره با شرکت در همه پرسي سرنوشت اين منطقه را از نظر الحاق به روسيه يا اعلام استقلال مشخص نمايند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار