وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت : در رایزنی با مقامات روسیه مقرر شد یادداشت تفاهم گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور امضاء شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "بیژن نامدار زنگنه" در پایان سفر به مسکو در مصاحبه با خبرنگاران افزود : این سفر عمدتا در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه انجام و با همتای روس الکساندر نوآک وزیر انرژی و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و همچنین ایگور شوالوف معاون اول نخست وزیر روسیه درباره توسعه همکاری های اقتصادی گفتگو شد .

وزیر نفت گفت : در این دیدارها عمده بحث بر این پایه استوار بود که سطح مبادلات اقتصادی که در سال های اخیر نیز سیر نزولی داشته متناسب با خواست مسئولان عالی دو کشور نیست و قرار شد یادداشت تفاهمی در این زمینه به امضاء برسد .

زنگنه تصریح کرد : در سفر که از مدیران ارشد بانک مرکزی و قائم مقام وزیر صنعت ،معدن و تجارت نیز حضور داشتند درباره توسعه همکاری های تجاری و بازرگانی رایزنی شد و به متن نهایی تقاهم‌نامه توسعه همکاری های بازرگانی و فنی میان دو کشور نزدیک شدیم .

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه خاطرنشان کرد : در این گفتگوها بخشی از مشکلات حل و بزودی اسناد مقدماتی میان دو طرف مبادله خواهد شد تا به امضای نهایی برسد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار