پارلمان اروپا روز پنجشنبه از اتحادیه اروپا خواست در صورت آرام نشدن اوضاع در شبه جزیر کریمه در جنوب اوکراین هر چه سریع تر مجازات های جدیدی از جمله تحریم تسلیحاتی و اقتصادی را علیه روسیه اعمال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نمایندگان اروپا بعد از نخستین تدابیر از جمله تعلیق مذاکرات درباره روادید که شنبه گذشته اتخاذ شد، اعلام کردند در صورت آرام نشدن اوضاع یا پیوستن کریمه به روسیه، اتحادیه اروپا باید در کمترین زمان تدابیر مناسبی را مثل تحریم تسلیحاتی و فناوری های دارای کاربرد دو گانه نظامی و غیر نظامی اتخاذ کند.پارلمان اروپا قطعنامه غیر الزام آوری را در این زمینه به اتفاق آرا تصویب کرد.

پارلمان اروپا همچنین « محدودیت هایی را در زمینه صدور روادید و توقیف دارایی های افراد دخیل در روند تصمیم گیری مرتبط با حمله به اوکراین و اتخاذ تدابیری را علیه شرکت های روس و شبعه های آنها به ویژه در بخش انرژی خواستار شد.»

نمایندگان اروپایی حمله روسیه به کریمه را به شدت محکوم و تاکید کردند همه پرسی درباره پیوستن کریمه به روسیه کاملا غیر قانونی و نامشروع خواهد بود.

رهبران اروپایی ششم مارس در نشست فوق العاده خود درباره راهبردی سه مرحله ای که تحریم های اقتصادی را نیز شامل می شود، به توافق رسیدند.

الکسی دوشکف، رئیس کمیسیون امور خارجی دوما روسیه روز چهارشنبه هشدار داد مجازات های اروپا علیه روسیه با تدابیر تلافی جویانه همراه خواهد بود و احتمال دارد به توقف بی سابقه تماس های سیاسی حتی بدتر از شرایط سال های جنگ سرد منجر شود.


انتهای پیام /
برچسب ها: روسیه ، پارلمان ، اروپا ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
این اروپائی های ورشکسته ریختند به یک کشور مستقل حکومتش را با مسخره بازی ساقط کردند و یک مشت از عوامل مزدور خودشان را آورده اند سر کار ، حالا روسیه را برای دفاع از حکومت قانونی و الزام بر توافقات انجام شده تحریم می کنند .
تحریم شده اسباب استعمار جدید . بد بخت های ورشکسته ، اگر روسیه گاز بهتون نفروشه از سرما یخ می زنید .
آخرین اخبار