چنانچه خروپف با قطع کوتاه مدت تنفس همراه بوده و یا فرد طی روز احساس خواب آلودگی و خستگی کند باید موضوع را مهم و پر خطر دانست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر خسرو صادق نیت رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی خواب در بیمارستان بهارلو برگزار شد در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: خروپف یک اتفاق ساده در حین خواب نیست و افراد مبتلا به خروپف به خصوص اگر همراه با قطع تنفس یا خواب آلودگی طی روز باشند، برای تعیین شدت مشکلات همراه و تعیین مناسبت‌ترین روش درمان باید به کلینک‌های خواب مراجعه کنند.

وی با شاره به اینکه اگر خروپف همراه با خواب آلودگی، فشار خون بالا، و یا قطع تنفس در حین خواب باشد، یک خطر جدی محسوب می‌شود، گفت: ‌خروپف همراه با قطع تنفس حین خواب افت شدید و مکرر اکسیژن را به دنبال خواهد داشت که می‌تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های خطرناکی مانند پر‌فشاری خون، سکتهٔ قلبی و مغزی، مرض قند و مشکلات خلقی شود.

صادق نیت همچنین نداشتن خواب خوب در طول شب و خواب آلودگی در طور روز را از جمله پیامد‌های خروپف دانست و افزود: در نتیجهٔ خواب آلودگی در طول روز خطر تصادفات رانندگی، خطا و حوادث شغلی افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه راه‌های درمان و کاهش خروپف به عوامل تشدید کنندهٔ آن باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: به طور کلی خروپف در افرادی که چاق هستند، بیشتر و در مردان نیز بیشتر از زنان است.


انتهای پیام/
برچسب ها: خروپف ، خواب ، فشارخون ، تنفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.