به گزارش شبکه یورونیوز، دستاورد! آزادسازی مصرف ماری جوانا برای ایالت کلورادو بدست آوردن دو میلیون دلار درآمد مالیاتی از محل فروش ماده مخدر بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه یورونیوز؛ با وجود تمام موافقت و مخالفت ها در مورد آزادسازی فروش و مصرف ماری جوانا در کلرادو، دستاورد این آزادسازی برای این ایالت بدست آوردن دو میلیون دلار درآمد مالیاتی از محل فروش ماری جوانا در ماه ژانویه است.

 

فروش قانونی ماری جوانا برای تفریح در کلورادو از اول ژانویه سال میلادی جاری آغاز شد و پنجاه و نه شرکت فعال در این زمینه تنها در اولین ماه سال، دو میلیون دلار مالیات پرداختند. البته این ایالت یک و نیم میلیون دلار هم در آمد مالیاتی از فروش دارویی ماری جوانا کسب کرده است.

 

 

بسیاری از کسانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند اغلب مصرف آن را به صورت تفریحی آغاز کرده اند با این وجود فروش ماده مخدر ماری جوانا در ایالت کلرادو برای استعمال تفریحی آن عنوان شده است.

 

 

خرسندی از درآمدهای مالیاتی از محل فروش ماری جوانا و اعلام آن به عنوان یک دستاورد، در حالی است که این ماده مخدر، آسیب های اجتماعی و روانی بسیاری در پی دارد و به نظر می رسد مساله درآمدهای مالیاتی برای دولتمردان ایالت کلرادو بیش از این آسیب ها اهمیت داشته که فروش آن را برای تفریح جوانان به برخورد مسئولانه ترجیح داده اند.

 

بسیاری از منتقدان چنین شیوه هایی، معتقدند این اقدام ها قانونی کردن جرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار