آب سیاه بیماری است که می‌تواند بدون علامت باشد، در واقع گلوکوم حاد تنها نوعی است که با درد یا قرمزی چشم نشان داده می‌شود.

دکتر محمد فقیهی متخصص چشم و رئیس بیمارستان طرفه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به مناسبت روز جهانی آب سیاه (گلوکوم) برای اینکه بتوانیم بیماران مشکوک به آب سیاه را پیدا کنیم و از گرفتاری‌هایشان پیشگیری کنیم، طرح ویزیت رایگان چشم را با حضور یازده فوق تخصص چشم پزشکی در نظر گرفتیم. 

وی افزود: استقبال مردم بیمار از سال گذشته بیشتر بوده و این ویزیت تنها تعیین نمره چشم نیست، بلکه ما می‌خواهیم از مبتلا شدن به بیماری چشم آب سیاه جلوگیری کنیم. 

وی اشاره کرد: آب سیاه بیماری است که می‌تواند بدون علامت باشد و ما فقط امروز افرادی که مشکوک به آب سیاه هستند را برای درمان و پیشگیری انتخاب می‌کنیم.

این بیماری با افزایش سن شیوع بیشتری پیدا می‌کند
دکتر آزاده دوزنده طبرستانی متخصص فلوشیپ گلوکوم گفت: در بیمارستان طرح غربالگری رایگان گلوکوم انجام می‌شود و ما به مناسبت هفتهٔ جهانی گلوکوم این بیماری خاموش را تا قبل از آسیب رساندن به سلامت چشم تشخیص می‌دهیم. 

وی افزود: گلوکوم حاد تنها نوعی است که با درد یا قرمزی چشم نشان داده می‌شود ولی اکثریت بیمار‌ها بدون اینکه متوجه بشوند به این بیماری مبتلا می‌شوند. 

طبرستانی افزود: این بیماری با افزایش سن شیوع بیشتری پیدا می‌‌کند ولی طبیعتا در افراد مسن شایع‌تر است و زمانی مریض متوجه می‌شود که دیدش تار شده و با مراجعه به مراکز متاسفانه بیماری قابل برگشت نیست و آن قسمت از دید که از بین رفته دیگر قابل برگشت نیست. 



انتهای پیام/
برچسب ها: گلوکوم ، ویزیت ، درمان ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار