ایوان سیمانویچ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر که به اوکراین سفر کرده است، بر خلاف برنامه تعیین شده به کریمه نخواهد رفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، استیفانی دوجاریچ سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت سیمانوویچ طبق برنامه قرار بود فردا به لویو سفر کند. 

با این حال با توجه به شرایط به ویژه اینکه فرودگاه لویو همچنان از فرود هواپیماها از دیگر فرودگاههای اوکراین جلوگیری می کنند، این سفر انجام نخواهد شد. 
این سخنگو خاطر نشان کرد فرودگاه اصلی کریمه در سیمفروپل اکنون برای مسافرت به دیگر بخشهای اوکراین بسته است. 

وی گفت در حال حاضر شرایط فرودگاه و دیگر ملاحظات موجب شده است سیمانوویچ از سفر به کریمه خودداری کند. گفتنی است سیمانوویچ هفته گذشته به درخواست بان کی مون دبیرکل سازمان ملل برای سفری فوری به اوکراین رفت و براساس برنامه قرار بود به مناطق مختلف این کشور از جمله کریمه سفر کند و به ارزیابی وضع حقوق بشر بپردازد. 

دوجاریچ گفت سیمانوویچ در حال حاضر در حال پیگیری ماموریت خود در منطقه خارکف اوکراین است. وی با مسئولان محلی درباره تدابیر مربوط به تضمین حقوق بشر که می تواند به خشونت ها را کاهش دهد گفتگو کرده است. وی همچنین با طیفی از افراد طرفدار روسیه و نیز نمایندگان طرفدار اوکراین گفتگو کرده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار