مسئول سیاست خارجی جنبش حماس گفت: ‌امیدواریم بیداری اسلامی نقش خود را ایفا کند و مخالفت ما با طرح جان کری فقط مربوط به مسئله سازش نیست بلکه ملت ما باید پیشگام باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اسامه حمدان مسئول سیاست خارجی جنبش حماس در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلامی در هندسه قدرت جهانی گفت: طبیعی است که ملت ما در چارچوب بیداری اسلامی حرکت کند البته در ابتدای نهضت اسلامی گفته شد که جهان تغییر می‌کند به همین خاطر باید دنبال جایگاه خود باشیم.  
 
وی افزود:‌ما چگونه باید روابط را اداره کنیم و مواضع استراتژیک ما چیست، البته درست است که موقعیت راهبردی اهمیت دارد اما مهمتر از آن پیشگامی در تمدن و فرهنگ است.  
 
اسامه حمدان اظهار داشت: ساختارهای امت اسلامی کلیه ابعاد قدرت را پایه‌ریزی می‌کند اما باید بپرسیم موقعیت ما در مهندسی جهانی چیست.  
 
مسئول سیاست خارجی جنبش حماس تصریح کرد: نفی ظلم و تجاوز و اشغال در حاکمیت اسلامی باید انجام شود و این‌ها واژگانی است که باید آنرا تعریف کنیم اما باید بپرسیم که چه چیزی را برای امت اسلامی می‌خواهیم و روایت ما با جهان آینده چگونه باید باشد و آیا ما قدرت مسلط بر جهان خواهیم بود؟
 
وی اضافه کرد: ما باید بازیگر اصلی و اساسی باشیم و لزوم آمادگی و ضوابط و ارزش‌ها را شکست‌خورده نپنداریم و به نسل‌های خودمان باور داشته باشیم چون از نظر اجتماعی در حال تغییر و تحول هستیم و ظلم و استبداد برچیده می‌شود به همین خاطر نسل‌ آینده نباید ناامید باشد.
 
اسامه حمدان بیان داشت: ‌امیدواریم بیداری اسلامی نقش خود را ایفا کند و مخالفت ما با طرح جان کری فقط مربوط به مسئله سازش نیست بلکه ملت ما باید پیشگام باشد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: حمدان ، سیاست ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار