معاون حزب‌الله لبنان گفت: تنها راه حل بحران سوریه سیاسی بوده و باید به دست مردم این کشور ترسیم شود و نه مذاکراتی که در خارج از سوریه انجام می‌شود چون از همان ابتدا ناکامی مذاکرات ژنو 2 به نظر می‌آمد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، شیخ نعیم قاسم معاون حزب‌الله در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی گفت: کار عملی از رهگذر حرکت روزانه و حرکت سیاسی و همچنین کار مقاومت در منطقه ما به برکت نهضت بیداری اسلامی گسترش یافته و بر این باور هستیم در هر دستاورد بیداری اسلامی می‌توانیم از نظر مهندسی صحبت کنیم.  
 
وی تصریح کرد: بیداری اسلامی با رهنمود امام راحل آغاز شد چرا که امام(ره) در نجف گفتند من امیدهای زیادی به نهضت بسته‌ام و به همین خاطر این امر در کل سرزمین‌های اسلامی به منصه ظهور رسید.
 
معاون حزب‌الله لبنان اظهار داشت: ما در پیش روی خود رهبری داشتیم که می‌دانست چه کار کند و تحرک را چگونه رهبری کند و این تحرک را به بهترین شکل انجام داد و مردم ایران با تاسیس جمهوری اسلامی دین خود را دوباره احیا کردند.  
 
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: در کل دنیا بیداری با فطرت مردم سر و کار دارد و در همه بخش‌های سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار است البته استکبار و امال آن خود را در مقابل با بیداری و چالش دیده‌اند و شروع به برخورد سرسختانه کردند و اولین برخورد آنها تلاش برای در نطفه خفه کردن جمهوری اسلامی ایران با تحمیل کردن جنگ 8 ساله با ابزاری به نام صدام(دیکتاتور سابق عراق) بود تا این تجربه جدید را ساقط کند اما ایران با رهبری حکیم و دلیرمردی ملتش در برابر این توطئه قد علم کرد و مسیر توسعه و سازندگی را ادامه داد.  
 
وی بیان داشت: ایران به مردم دنیا و منطقه کمک می‌کند تا از پرتو این نهضت بهره ببرند و امروز که ابرقدرت‌ها با ایران روبرو می‌شوند برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای کشورمان به میدان می‌آیند چرا که به خوبی می‌دانند ایران به دنبال ساخت سلاح نیست.  
 
معاون حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ایران علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی و فشارهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرده توانسته است به راه خود ادامه دهد و دشمنان نمی‌خواهند که ایران سردمدار رهبری بیداری اسلامی در دنیا باشد.  
 
شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با رهبری داهیانه و فداکاری ملتش توانسته است دستاوردهایش را افزایش دهد و ایران در معادلات منطقه‌ای نسبت به گذشته قوی‌تر شده، به همین خاطر دشمنان ایران را هدف قرار داده‌اند.  
 
وی تصریح کرد: ایران رویکرد جهانی دارد و می‌خواهد از خاورمیانه و اسلام قدرت بسیار مقتدری ایجاد کند و آنها را به دور از دخالت استعمارگران نگه دارد، به همین خاطر ایران در این مبارزه پیروز خواهد شد و این وعده الهی است.  
 
معاون حزب‌الله لبنان اظهار داشت: دشمنان با جنبش مقاومت برخورد کردند و مقاومت را تروریست نامیدند چرا که مقاومت با آنها در تعارض است.  
 
شیخ نعیم قاسم بیان داشت: طرح آمریکا تثبیت پایه استکباری به ضرر مردم منطقه بوده و هیچ جنبه حقی ندارد و در ماه هفتم میلادی سال 2006 و همچنین در سال‌های 2008 و 2009 شکست رژیم صهیونیستی را شاهد بوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد ما به عنوان یک امت با اندیشه راستین هستیم و برای پیاده کردن تعالیم اسلام در گذر پرتو مقاومت خواهیم توانست معادلات منطقه‌ای را تغییر دهیم.  
 
وی اضافه کرد:‌ تلاش‌هایی که وزیر خارجه آمریکا برای سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی می‌کند برای به رسمیت شناختن این رژیم بوده و هر چیزی که آنها به فلسطینیان می‌گویند چیزی جز اردوگاهی با تامین آب و برق نیست و این جنایات بزرگی در حق انسانیت است.  
 
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: در سوریه نه رژیم معارض و نه مخالف وجود دارد و نه تقاضایی برای حقوق مدنی است بلکه تصمیم بین‌المللی برای ویران کردن سوریه بوده و این از ابتدا مشخص بود.
 
معاون حزب‌الله لبنان ادامه داد: کسانی که ادعای مخالفت می‌کنند چه ادعایی دارند چون آنها 1400 نفرشان در بیمارستان‌های اسرائیل هستند و مقامات این رژیم به این امر معترض‌اند البته ما از روز نخست گفتیم بحران سوریه راه حل سیاسی دارد.  
 
وی افزود: تنها راه حل بحران سوریه سیاسی بوده و باید به دست مردم این کشور ترسیم شود و نه مذاکراتی که در خارج از سوریه انجام می‌شود چون از همان ابتدا ناکامی مذاکرات ژنو 2 به نظر می‌آمد.   
 
معاون حزب‌الله لبنان در پایان خاطرنشان کرد: مقاومت حزب‌الله لبنان با پایه‌های اسلامی شبکه‌ رسانه‌‌ای و سیاسی مهمی با قوم‌های مختلف لبنان ایجاد کرده و آنها را در مسیر مقاومت متحد می‌کند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: قاسم ، معاون ، بیداری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار