یک شاعر در پی دعوت از شاعران مبتذل سرا در جشنواره شعر فجر:

رعایت سلیقه بهانه است

عملکرد جشنواره شعر فجر از نگاه "جواد محقق" که نظاره‌گر مباحثی چون دعوت این جشنواره از شاعران مبتذل سرا بوده به منزله رعایت سلایق نیست.

"جواد محقق"، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه کسی در زمینه چگونگی برگزاری جشنواره شعر فجر را افرادی چون او نظر نمی‌پرسند، افزود: چه کسی به نظر ما گوش می‌دهد که بگوییم نحوه عملکرد جشنواره شعر فجر درست یا نادرست است.   
 
وی گفت: البته درمورد کار آقایان در زمینه شکل‌گیری جشنواره شعر فجر امسال باید ببینیم که مبنای عملکردشان چیست.   
 
این شاعر پس از آنکه با استناد به سخنان علی‌آبان، سخنگوی جشنواره شعر فجر رعایت سلایق را به عنوان بهانه جشنواره برای دعوت از شاعران مبتذل سرایی چون یدالله رویایی موجه ندانست، اظهار داشت: چرا در داوری‌ها این سلایق را رعایت نمی‌کنند.   
 
محقق ادامه داد: در این میان باید دید که آیا دیگران هم از سلایق همه شاعران استفاده کرده‌اند یا فقط برگزار کنندگان جشنواره شعر فجر قصد استفاده از سلیقه‌های افرادی چون یدالله رویایی را دارند.   
 
وی در پایان با طرح مسئله‌ای با این مضمون که آیا فقط بحث سلیقه‌ها مطرح است یا مباحث دیگری هم در این میان مطرح شده‌اند، هدف متولیان برگزاری جشنواره شعر فجر امسال را از اجرای برخی از سیاست‌های مغایر با قوانین کلی تعریف شده برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی زیر سوال برده ورعایت و احترام به سلیقه‌های گوناگون را چیزی بیشتر از یک بهانه ندانست.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۰:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
کاملا موافقم