رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: بیداری اسلامی نباید حساسیت‌های مذهبی را برانگیزد و ما باید اندیشه‌های بزرگ اسلامی را ببینیم و جوانان آگاه اسلامی که پرچم اسلام در دست دارند را باور کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الا‌سلام و‌المسلمین عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی گفت: تاریخ اسلام پر از بیداری بوده تا قلب مسلمانان را به زندگی امیدوار کند.
 
وی تصریح کرد: بیداری اسلامی را امام خمینی(ره) آغاز کرد و اندیشه آن را بنیان نهاد و امروز با زمانه‌ای مواجه هستیم که بحران‌ها و چالش‌های زیادی دارد.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: بیداری اسلامی باچالشهایی مواجه بوده که مهمترین آن‌ها عدم آمادگی جامعه اسلامی با جهانی‌سازی اندیشه است که البته اندیشمندان اسلامی می‌توانند جهان اسلام را از بن‌بست خارج کنند.  
 
حکیم افزود: مسلمانان با پدیده استعمار ضد انسانی روبه رو شدند که این امر باعث تبدیل شدن امت مسلمان به مصرف‌کنندگی شد.
 
وی بیان داشت: قدرت اسلام در علوم و معارف اسلامی و مستقل بودن آن در بروز اندیشه اسلامی است، البته باید اشاره کنیم که اندیشه‌هایی که تندروی می‌کنند لجبازی را بروز می‌دهند که باعث می‌شود در سطح سیاسی برخی کشورها با آن مقابله کنند.
 
حکیم اضافه کرد: در قضایای داخلی جهان اسلام چگونه می‌توان با مسائل سیاسی مثل قومیت‌های غیرمسلمان و مدرنیته و مقابله با انقلاب تبلیغاتی عمل کرد؟ اندیشه دموکراسی و بیداری اسلامی نمونه تازه آن است چرا که بیداری اسلامی باید براساس تجارب باشد.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: باید قدرتمندانه دیدگاه‌های مختلف را بررسی کنیم تا عقبگرد اندیشه‌ای نداشته باشیم، بیداری اسلامی نباید حساسیت‌های مذهبی را برانگیزد و ما نباید بسته فکر کنیم، باید اندیشه‌های بزرگ اسلامی را ببینیم و جوانان آگاه اسلامی را که پرچم اسلام در دست دارند را باور کنیم.  
 
حکیم تصریح کرد: باید دولت مدرن عادل را در جهان خود نهادینه کنیم و جوامع مسلمان نباید مشغول اختلافات داخلی باشند و باید خط اسلام ناب محمدی(ص) را پیش بگیریم و از فرصت‌های پیش رو بهره ببریم تا بیداری‌ها جایگاه منطقه‌ای خود را بازیابند.  
 
وی اظهار داشت: کسی نمی‌تواند حرکت بیداری اسلامی را متوقف کند و باید از فرصت‌ها بهره‌برداری تا پیشرفت‌ها را رقم بزنیم.
 
حکیم بیان داشت: عراق از نمونه‌های بیداری اسلامی بود که خیلی زود وارد میدان شد و روند تغییر را در پیش گرفت و نقش مهمی در مقابله با تکفیری‌ها ایفا کرد البته ما به دنبال به وجود آوردن پایه‌هایی براساس عدالت هستیم تا تعصبات قومی و منطقه‌ای را تکامل بخشم و امیدوارم انتخابات آینده تکامل‌کننده این امر باشد.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان خاطر نشان کرد: فلسطین قلب تپنده مسلمانان است و هیچ تصمیمی نمی‌گیریم جز آن که فلسطین به حقوق مشروع خود برسد. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار