رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت:‌ این برای اولین بار است که پلی میان اعضای شورای عالی بیداری اسلامی و فرهیختگان حوزوی دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران برای بررسی آینده بیداری اسلامی زده شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه ششمین نشست شورای عالی بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران درباره نشست امروز اظهار داشت: نشست بیداری اسلامی در جلسه یک روزه در چهار بخش مختلف تشکیل می‌شود.  
 
وی افزود: مباحث مربوط به آسیب‌شناسی و وضعیت کنونی بیداری اسلامی در کشورهای مختلف در مراسم گوناگون و مشکلاتی که امت اسلامی با آن مواجه هستند و آینده‌نگری و طراحی و جدول زمان‌بندی برای گام‌های بعدی که مجمع جهانی بیداری اسلامی بردارد اتخاذ می‌کنیم.  
 
ولایتی بیان داشت: در این اجلاس قریب 50 نفر از کشورهای مختلف اسلامی متشکل از شخصیت‌های برجسته و پیشرو در امر بیداری اسلامی از کشورهای عربی، آفریقایی، شبه قاره هند و اروپا شرکت کرده‌اند.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: کسانی که در امر بیداری اسلامی صاحب نظر هستند در این اجلاس دعوت شده‌اند تا بتوانیم از میان صاحب‌نظران بیداری اسلامی مشورت‌های لازم را بگیریم تا علاوه بر ارائه گزارش از وضعیت کشورهای خود به تحلیل بیداری اسلامی بپردازیم و درباره آینده این جنبش و چگونگی همکاری میان مسلمانان و تلاش در جهت مقابله با تفرقه و اختلاف‌افکنی دشمنان اسلام با یکدیگر بحث و گفتگو خواهیم کرد.  
 
وی با ابراز امیدواری از کسب نتایج مفید و مثمرثمر از اجلاس یک روزه میان اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، گفت: در پایان اجلاس امروز بیانیه‌ای از سوی مجمع صادر خواهد شد که براساس آن نقش مجمع جهانی بیداری اسلامی در آینده مشخص خواهد شد.  
 
رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به همایش دو روزه جنبش بیداری اسلامی در روزهای آتی خاطرنشان کرد: این مجموعه در اجلاس دو روزه که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود نقش مسلمانان را در هندسه قدرت جهانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و قریب 500 نفر در داخل کشور و 50 نفر حاضر در شورای عالی مجمع جهانی با یکدیگر به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.  
 
ولایتی خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که پلی میان اعضای شورای عالی بیداری اسلامی و فرهیختگان حوزوی دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران برای بررسی آینده بیداری اسلامی زده شده است.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار