نخست‌وزیر سابق عراق گفت: بیداری اسلامی باید اکنون پس از بروز انقلاب‌های منطقه به دنبال شکل دادن به نظام سیاسی و تشکل‌ حاکم بر آن باشد و نباید نقش خود را محدود سازد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ابراهیم جعفری" نخست‌وزیر سابق عراق در ششمین جلسه شورای عالی بیداری اسلامی با اشاره به حساس بودن نشست اخیر این شورا گفت: محورهای اصلی این نشست موفقیت‌های به دست آمده در حرکت بیداری اسلامی و فرصت‌های پیش روی این مجمع است.  
 
وی با اشاره به اینکه تروریسم دشمن مشترک تمام ادیان و کشورهاست تاکید کرد: ما تروریست‌ها را فاقد دین و کشور می‌دانیم، آنها فقط غیرنظامی‌ها را از قبیل زنان و کودکان را مورد هدف خویش قرار داده‌اند.  
 
جعفری ادامه داد: میان تروریسم و مقاومت دو موضوع متفاوت موجود است و تروریسم از منافع ملت‌ها فاصله زیادی دارد.  
 
نخست وزیر سابق عراق با توجه به اینکه بدون شک باید در اشکال قدرتی که وجود دارد بازبینی شود، اظهار داشت: ما با تحولات عظیم و گسترده‌ای مواجه هستیم و لازم است نگاه جدیدی را ارائه کنیم.  
 
وی تصریح کرد:‌ بیداری اسلامی باید اکنون پس از بروز انقلاب‌های منطقه به دنبال شکل دادن به نظام سیاسی و تشکل‌ حاکم بر آن باشد و نباید نقش خود را محدود سازد.  
 
ابراهیم جعفری در پایان با انتقاد از برخی کشورها که به دنبال نابودی حرکت بیداری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید با ابزارهای مناسب مانع این تحرکات فتنه‌انگیز باشیم.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ابراهیم ، جعفری ، عراق ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار