معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل گفت: مقابله با پدیده قاچاق در همه حوزه‌ها نیازمند یک استراتژی فرهنگی و مبارزه و مقابله با شیوه‌های تاثیرگذار فرهنگی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی سیفی صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اردبیل اظهار داشت: باید با پدیده قاچاق کالا و ارز که یک تهدید جدی در تمام  عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است مبارزه واقعی با شیوه‌های فرهنگ‌سازی درست انجام شود.

وی تصریح کرد: هرچه قدر این مبارزه جدی و دقیق انجام شود در حقیقت به تقویت تولید داخلی کمک کردیم و زمینه‌ای را فراهم کردیم که اقتصاد ما از برخی وابستگی‌ها خلاصی پیدا کند.

سیفی عنوان کرد: یکی از ارکان مهم و اساسی در اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری درست و توجه جدی به منابع داخلی و توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشورمان است تا یک استقلال واقعی را در این حوزه شاهد باشیم که برای رسیدن به این تراز باید با هر گونه قاچاق کالا و ارز و به صورت کلی با پدیده قاچاق مقابله کرد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد:  تا زمانی که این پدیده زشت در یک حرکت و مشارکت همگانی از بین نرفته و ظرفیت‌های اقتصادی کشور درست و دقیق شناسایی نشده ما نمی‌توانیم به اهداف اقتصادی خود به ویژه خلق حماسه اقتصادی دست پیدا کنیم.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام پایانی سال و فرارسیدن چهارشنبه آخر سال افزود: استفاده از مواد محترقه توسط افراد سودجو که سبب آسیب‌های جدی به عموم مردم و خانواده‌ها می‌شود اسباب نگرانی و ناراحتی است.

معاون فرماندار اردبیل یادآور شد: باید توسط خانواده‌ها مواظبت و مراقبت لازم انحام شود تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود و در کنار آن نیروهای انتظامی به شدت با عوامل توزیع کننده و سلب کننده آسایش عمومی برخورد قانونی انجام شود.

سیفی با قدردانی از فعالیت اعضا بر ضرورت پیگیری و اجرای قوانین در مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان اردبیل برای جلوگیری از آسیب‌های این پدیده غیرقانونی تاکید کرد.

 این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: نباید با قوانین و مقررات سفت و سخت کسی به خود جرات سوءاستفاده از خلاهای احتمالی را بدهد بلکه شایسته آن است که همه از ظرفیت‌های قانونی در تحول و تحرک اقتصادی استفاده کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اردبیل ، قاچاق ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.