رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر گفت: تنها موزه باستان شناسی استان واقع در این شهرستان آماده استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ مجتبی فرهادی با بیان این مطلب افزود:  400 شی قدیمی شامل سکه ها، سفالینه ها، زیورآلات، جام، وسایل کشاورزی و گچ بری های شهر تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: قدمت این آثار مربوط به دوره های ماقبل تاریخ و قاجاریه بوده و آماده بازدید گردشگران و مسافران نوروزی شده است.
بگفته فرهادی  این موزه در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی نورپردازی شده و ضمن تزیین و پاکسازی برای استقبال مسافران مهیاست.
وی افوزد: چهار کارشناس و نیروی این اداره کل در طول ایام تعطیلات نوروزی در این موزه در دو نوبت صبح و عصر مسافران را راهنمایی کرده و به آنها اطلاع رسانی می کند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر یادآور شد: همچنین میان بازدیدکنندگان این موزه بروشور معرفی جاذبه ها و نرم افزار معرفی مناطق باستانی، مذهبی، تفریحی و تفرجگاه ها پخش خواهد شد.
فرهادی تاکید کرد: فعالیت دو نوبته این موزه از 28 اسفند ماه جاری آغاز و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.
شهر تاریخی دره شهر با دارا بودن 400 اثر تاریخی در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام واقع شده و یکی از مناطق مهم گردشگری کشور محسوب می شود./س
 
 
 
 
برچسب ها: موزه ، ایلام ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.