دانشمندان برای شناسایی طعمه‌های انتخابی کوسه‌ ماهی‌ها به تازگی یک حسگر ویژه ساخته‌اند که حتی نشان می‌دهد کوسه چه نوع خوراکی را می‌خورد تا به این روش بر روی شیوه‌ی زندگی آن‌ها تحقیقات انجام دهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان برای مطالعه بر روی زندگی کوسه‌ها که در اعماق اقیانوس‌ها شنا می‌کنند، یک دستگاه منحصر به فرد که در حقیقت یک سنسور هوشمند است را طراحی کرده‌اند.



گفتنی است، دانشمندان دریافته‌اند گونه‌های مختلف کوسه ماهی‌ها قبل از شنا به صورت حرفه‌ای در اقیانوس ابتدا در کلاس‌هایی آموزش شنا می‌بینند.



بررسی‌ها نشان می‌دهند این سنسور که به بدن یک کوسه ببری متصل شده، می‌تواند در هر لحظه به دانشمندان نشان دهد که کوسه چگونه شنا کرده و حتی چه خوراکی‌هایی را می‌خورد.


دانشمندان با استفاده از ردیاب‌های الکتریکی کار گذاشته شده در این دستگاه می‌توانند پاسخی برای پرسش دیرینه خود در زمینه نحوه‌ی ردیابی طعمه، شکار و بلع و هضم آن توسط کوسه‌ها پیدا کنند.

دانشمندان این دستگاه را شبیه به جعبه‌ی سیاه هواپیما‌های مسافربری توصیف کرده‌اند که کاملا ضد ضربه است، اما می‌تواند تمامی اطلاعات را ذخیره و ارسال نماید.

دانشمندان همچنین در این تحقیق بر روی نحوه‌ی شنای کوسه‌ها در اعماق اقیانوس و کوسه‌های عمق‌های سطحی آب خواهند پرداخت و زندگی گروهی کوسه‌ها از اهداف دیگر این پروژه خواهد بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: حسگر ، کوسه ، شنا ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار