استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیوندھای ایران و پاکستان بر ریشه ھای عمیق تاریخی، دینی و فرھنگی استوار است و این روابط با گذشت زمان رو به گسترش می باشد.

 
 
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،

مهندس علی اوسط هاشمی در دیدار حکمران ایالت بلوچستان پاکستان، "محمدخان آچکزهی" افزود: همسایگی با کشور مسلمان پاکستان برای ما یک فرصت است.

استاندار در ادامه بیان کرد: قرابت‌های فرهنگی و مذهبی که در سطح منطقه وجود دارد به شکل جدی در گام نخست به استحکام بخشیدن روابط خودمان با کشور مسلمان و همسایه و سپس توسعه بخشی به سایر نقاط جهان می‌اندیشیم.

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی ایران و پاکستان توانمندی‌های زیادی دارند که در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، علاوه بر افزایش توان اقتصادی دو ملت، وابستگی به بیگانگان نیز کاهش خواهد یافت.

مهندس هاشمی بازارچه‌های مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان برای افزایش مبادلات مرزی و بهبود وضعیت معیشتی ساکنان دو سوی مرز را بهترین فرصت دانست و از حکمران پاکستان خواست با فراهم آوردن امکانات و تمهیدات لازم در آن سوی مرز، از این قابلیت در راستای تقویت مؤلفه‌های تجاری استفاده کنند.

استاندار افزود: به دلیل همین تعلق‌های فرهنگی بیشترین سهم مراوده‌های تجاری در زمینه مبادلات مرزی از دیرباز بین ایران و پاکستان وجود داشته است و تاکنون تعامل‌های بسیار خوبی بین بخش‌های دولتی، فعالان اقتصادی و بازرگانی بخش خصوصی دو کشور برقرار شده است./س

برچسب ها: ایران ، پاکستان ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.