توسعه کشاورزي در دشت قزوين در گرو تأمين آب مورد نياز آن است و براي تأمين آب نيز بايد بخش اعظمي از آب طالقان به استان قزوين اختصاص داده شود.

 
 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر قرار باشد فقط روي آب کشاورزي قزوين تأکيد داشته باشيم، قطع‌يقين به نتيجه نمي‌رسيم، زيرا تأمين آب شرب تهران در اولويت قرار دارد.

وي افزود: با توجه به اينکه در حال حاضر به دليل کمبود منابع آب شرب شهرستان‌هاي قزوين و آبيک، ساکنان اين شهرستان‌ها با مشکل کم‌آبي روبه‌رو هستند، اين موضوع بايد در سطح کلان مطرح شده و آب طالقان براي تأمين آب شرب در وهله نخست و پس از آن صرف در بخش کشاورزي استفاده شود.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: اگر با اين استراتژي حرکت کنيم، مي‌توانيم آب مورد نياز استان را دريافت کرده و مقدار مازاد بر مصرف شرب را براي بخش کشاورزي اختصاص دهيم.

محمدي تصريح کرد: از سوي ديگر با توجه به برداشت‌هاي آب غيرمجاز از دشت قزوين فرونشست دشت قزوين را موجب شده‌ايم که از نظر متخصصان امر حتي با تزريق آب نيز اين مشکل برطرف نمي‌شود.
وي با اشاره به استفاده از آب ارتفاعات دو هزار و سه هزار ابراز کرد: رديفي براي استفاده از آب ارتفاعات دو هزار، سه هزار، الموت رود و شاهرود در نظر گرفته شده که در حال انجام مطالعات است.

 نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر موفق شويم سهمي از اين آب را به استان قزوين اختصاص دهيم شاهد تحول عظيمي در رفع کمبود آب اين استان هستيم./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.