استان قزوین در تولید زغال اخته و انگور رتبه نخست کشوری، تولید زیتون و فندق رتبه دوم کشوری، تولید قارچ خوراکی، تخم مرغ و شلیل رتبه سوم کشوری را دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با بیان اینکه توسعه متوازن دشت قزوین متناسب با استعدادهای مناطق آن است، عنوان کرد: محدودیت منابع آب و خاک، رعایت الگوی کشت، تأمین امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان و اقتصادی‌ کردن بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری و مدیریت یکپارچه منابع به ویژه آب از ضرورت‌های احیای مدیریت یکپارچه دشت قزوین است.

صفری با اشاره به اقدامات در دست اجرای مرتبط با دشت قزوین توسط سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری منابع آب از طریق بهبود مدیریت تقاضا و عملیات اجرایی دشت قزوین در سطح 80 هزار هکتار با مشارکت شرکت ICT هلند و اجرای طرح داربستی کردن باغات انگور از جمله اقدامات در دست اجرا برای احیای دشت قزوین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: فعالیت صورت گرفته در راستای استقرار مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک به تحقق این امر کمک می‌کند اما برای ایجاد مدیریت یکپارچه دشت قزوین تصویب برخی از موارد ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به این امر اگر تأمین امنیت غذایی استان تهران حائز اهمیت است، باید آب مورد نیاز برای کشاورزی استان قزوین تأمین شود که یکی از راه‌های تأمین آن استفاده از آب سد طالقان است

صفری افزود: 80 درصد محصولات کشاورزی تولید شده برای مصرف به استان تهران صادر می‌شود بنابراین تأمین آب کشاورزی این استان تأثیر زیادی در تأمین مواد غذایی ساکنان تهران دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: پس از تغییر مشاور این وضعیت تغییر کرده و بخشی از آب این سد برای مصرف شرب ساکنان تهران مد نظر قرار گرفت./س

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.