با تغییر رویکرد مدیریتی و نظارتی در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد می‌توانیم پیشرفت چشمگیری در اقتصاد کشور به وجود بیاوریم.

 ابراهیم نکو عضو کمسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در همه کشورها یکی از قطب‌ها در عرصه اقتصادی مناطق ویژه و آزاد هستند که مورد توجه سیاستگذاران و سرمایه‌گذاران اقتصادی قرار گرفته است.
 
وی در رابطه با راهکارهایی، برای پیشرفت مناطق ویژه اقتصادی گفت: برای الگوبرداری بهتراست از کشورهای موفق و صاحب نام این حوزه باشد تا با استفاده از راه‌حل‌های به اثبات رسیده بتوانیم پیشرفت قابل توجهی ایجاد کنیم.
 
نکو افزود: مناطق ویژه اقتصادی و آزاد می‌توانند در بحث اقتصاد مقاومتی نقش و تاثیر بسزایی داشته باشند و در حوزه صادرات و واردات به صورت یک شاه کلید عمل کنند.
 
در ادامه ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی گفت: قوانین باید به نحوی برای مناطق ویژه اقتصادی باشد که در حوزه صادرات و تولید فرصت بیشتری برایشان ایجاد نماید.
 
وی در این رابطه افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر اندازه برای مناطق آزاد فرصت بیشتری ایجاد کنیم می‌توانیم قلمرو فعالیت اقتصادی خودمان را توسعه دهیم.
 
ندیمی گفت: باید بخشی از قوانین مدیریتی و دخالت‌های نظارتی را کاهش دهیم تا توانایی تغییر رویکرد در این مناطق را داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار