رئیس دانشگاه علوم اسلامی الازهر مصر شنبه در رأس یک هیئت بلند پایه با یک فروند هواپیمای اختصاصی برای دیدار از امارات به ابوظبی رفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آلمان؛  احمد طیب رئیس دانشگاه الازهر و محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در این هیئت حضور دارند.
این هیئت در سفر سه روزه خود به امارات در همایش جهانی « تقویت آرامش در جوامع مسلمان » که فردا یکشنبه افتتاح می شود شرکت خواهد کرد.

این کنفرانس زیر نظر عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و مشارکت شماری از دانشمندان و اندیشمندان مسلمان از سراسر جهان برگزار خواهد شد.

جمعه پیش از این سفر گفت:« همایشی که در امارات برگزار می شود تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ آرامش در جامعه است به خصوص آنکه برخی جوامع با حوادث بزرگ و دو دستگی ها و افکار افراط گرایانه ای روبروست که در برخی مواقع به اقدامات خشونت آمیز منجر شده است.»
هدف از برگزاری این همایش نیز تأکید بر مفهوم صلح به عنوان یک هدف انسانی عالی و حق اساسی از حقوق بشر است.

جمعه تصریح کرد« آرامش به عنوان یک مقصد شرعی از عالی ترین مقاصد شریعت اسلام محسوب می شود و ضامن همه حقوق دیگر است و هدف این همایش نیز روشن کردن اهمیت تدوین اصول آرامش در سایه تنشهای کنونی و مشخص کردن مفاهیم مبهمی است که ابهام در این مفاهیم به ظهور و بروز آفتهای متعددی منجر شده است که جوامع اسلامی با آن روبروست.»

شرکت کنندگان در این همایش درباره چهار محور یعنی ارزشهای بزرگ انسانی مانند حق زندگی ، کرامت انسانی، آزادی ، برابری و عدالت و همچنین لزوم تصحیح اصطلاحات و مفاهیمی که برخی طوایف مسلمان از آن برای فتنه افکنی استفاده می کنند بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

محور سومی که درباره آن در این همایش گفتگو خواهد شد خطرات و آثار ناشی از انحراف در فتواها در جوامع و مجامع اسلامی است.
محور چهارم نیز چگونگی سهیم کردن اسلام و مسلمانان در برقراری آرامش جهانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار