رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: چنانچه تاکسی‌های فرسوده تا قبل از سال 93 نسبت به تعویض خودروی خود اقدام نکنند احتمال افزایش قیمت خودرو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، میثم مظفر در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون 17هزار تاکسی فرسوده در پایتخت مشغول فعالیت هستند که هزینه‌های بالا و کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان را ندارند ما با ستاد حمل و نقل سوخت که متولی سازمان در کل کشور است جلسه‌ای برگزار کردیم و موجب شد 4هزار تاکسی فرسوده که مدل ساخت آنها از سال 82به قبل هستند بتوانند به کلیه شرکت‌های خصوصی مراجعه و نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

وی افزود: خودرویی که برای آنها در نظر گرفته شده سمند EF7 است که آنرا جایگزینی برای پیکان کردیم و با قیمت 27میلیون و 800هزار تومان در اختیار تاکسیرانان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه بیان داشت: این فرصت امسال فراهم شده که از این مبلغ 20میلیون تومان از کلیه شعب بانک‌های صادرات بتوانند با یک ضامن که دارای جواز کسب است وام بگیرند و با سود 15درصد دریافت می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین 5میلیون تومان بابت ارزش اسقاط خودرو به تاکسیران داده می‌شود و 300هزار تومان هم مراکز اسقاط به تاکسیرانان تحویل می‌دهند که در کل خود تاکسیران 2میلیون و 600هزار تومان بابت خودروی نو باید ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: مبلغ 20میلیون تومان وام را به صورت اقساط می‌پردازند که هم‌اکنون 20نفر تاکسیران ثبت‌نام کرده‌اند که چنانچه تاکسیرانان وقت بگذارند دو هفته مراحل اسقاط خودرو وقت می‌گیرد و خودروی جدید گازسوز تعبیه شده و دارای شرایط مطلوبی از نظر زیست محیطی است.

* جابه‌جایی 5/4 میلیون نفر مسافر 22درصد از سهم سازمان تاکسیرانی پایتخت

میثم مظفر با بیان اینکه تاکسیرانی روزانه 5/4 میلیون نفر را در تهران جابه‌جا می‌کند که 22درصد از سهم حمل و نقل شهری است و ما دارای 80هزار تاکسی در شهر تهران هستیم که این گستردگی ناوگان را نشان می‌دهد، گفت: ما در این سازمان به دنبال ارتقا ناوگان و ارتقا شأن و منزلت تاکسیرانان هستیم.

وی افزود: ارتباط بین 26شرکت خصوصی با 22مدیر منطقه و مدیر مرکزها نیاز به یک سیستم نرم‌افزاری جدید داشت به همین دلیل سیستم نرم‌افزار سیما تاکسی را تعبیه کردیم.

وی تصریح کرد: برای صدور کارنامه هوشمند تاکسیرانان در هر مرحله کاری که شرکت خصوصی در کار خود تعلل کند پیامکی به ناظر آن داده می‌شود که کار در زمان خود انجام نشده است.
میثم مظفر در ادامه بیان داشت: برای کنترل ناوگان حمل در مرکز کنترل نظارت یا  مرکز مانیتورینگ و با دوربین‌های RFID و سیستم GPS گشت‌های شهری، به وسیله این نرم‌افزارها تاکسیرانی را به سیستم هوشمندی مجهز شده است.
وی تصریح کرد: در سال 93 شروع به ارسال پیامک به تاکسیرانان کم‌کار و غایب می‌کنیم و در مرکز هوشمند کارنامه سنتی را تبدیل به کارنامه هوشمند خواهیم کرد.

رییس سازمان نظارت بر تاکسیرانی در ادامه بیان داشت: بیمه تکمیلی 80هزار تاکسیران یکی دیگر از کارهای اعمال شده است که در سامانه بشارت به وسیله کد ملی اسم تاکسیران در سایت آورده می‌شود و وی قادر خواهد بود پرینت بیمه تکمیلی خود را اخذ کند و دیگر احتیاج به رفتن در هیچ مرکزی نیست.

همچنین برای اعضای خانواده تاکسیران با 70درصد تخفیف تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند و تا 15فروردین ماه سال آینده همه تاکسیران‌ها و اعضای خانواده آنها از طریق سایت بشارت می‌توانند مبلغ را واریز و بیمه تکمیلی شوند.

وی افزود: مسابقه تهران تاکسی کار آینده ما خواهد بود که با مشارکت شبکه 5سیما در 26قسمت پخش خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز آموزش تاکسیرانان شهر تهران را تاسیس کردیم تا تاکسی‌های خطی، راه‌آهن، گردشی در مرکز آموزش، آموزش‌های لازم را جهت دانش فنی خودرو، دانش شهرشناسی، قوانین راهنمایی و رانندگی را می‌بینند تا تاکسیرانی مدرن و با افراد تحصیلکرده در آینده داشته باشیم.

انتهای‌پیام/  

برچسب ها: چهارهزار ، تاکسی ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۰۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
با سلام اول اینکه سمند خودروی خوبی بزای تاکسی نیست دوم هر ۵سال باید تعویض بشن چون خودروی گاز سوزعمرش پور پورش همان ۵سال است سوم باید اقساطش پاین باشد چهارم باید تو بوجه کشور بوجه ای برای سازمان تاکسی رانی درنظر گرفته شود چرا بجای سمند از ال۹۰استفاده نمیکنید تو کشور های خارجی توجه زیادی به سازمان حملونقلشان میکنندچون ابروی کشورشان هست اگر با خودرو سازان نمیتوانید توافق کنید از خارج ماشین وارد کنید لطفا به این قشر از جامعه هم توجه داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۲۳:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
سلام
میخواستم به تصمیم گیرندهای که میشینن جیب خودشونو نگاه میکنن وطبق اون واسه دیگران تصمیم‌گیری میکنن بگم اول ببینید درامد تاکسی توهرشهر چقدره میانگیری کنیدبعدان طبق اون تصمیم گیری کنید بحرف راحته ولی قسط بالای دویست هزارتومان پرداخت کردن با این قیمت سوخت ولوازم یدکی وکرایه ناچیزواقعان هنرمیخوادپرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۱۹:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
آخه بادر آمد تاکسی میتوان ماهی 480000تومان قسط پرداخت کرد آنهم در شهرهای کوجک که درآمدی کمی داره لطفا چاره اندیشی کنید
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه مجاهدی
۰۳:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
لطفا تاکسی های فرسوده را عوض کنید شیر مادرت
Iran (Islamic Republic of)
خسروی
۱۷:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۳
اقای مظفر من خودم تاکسی دارم پراید فرسوده مدل81از تاکسیرانی استقلال خریدم رئیس شرکت به من میگه شما دیر اقدام کردید تاکسی شما تبدیل نمیشه من ماشینم توی بزرگراه یادگار امام چند وقته که افتاده اخه اقای محترم به چه دلیل به من تاکسی نمیدین شرکت به من میگه20 میلیون جور کن ما خودمون ماشینمون اومد بهت تاکسی میدیم تا معترض میشم میگه ماشینتو بیار 5میلیون بگیر برو اخه این مملکت خراب شده صاحب نداره اقای محترم از این کشور من نمیتون یک تاکسی شرایطی بردارم یا برم دزدی شما جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس هاشمی
۲۳:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
تکلیف تاکسی فرسوده شهرستانها چیست وتاکی باید منتظر بمانیم گرمای شدید خوزستان باعث شده کسی با پیکان سوارنمیشه .راننده تاکسی ازابادان
Iran (Islamic Republic of)
مجید یزدانی
۱۸:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
با توجه به شرایط سخت بانک عامل برای اخذ وام خودرو اسقاط و عدم کیفیت خودروی جایگزین فرسوده بهتر است از خودروهای با کیفت تر و کوچک تر مانند تیبا و روا در نظر گرفته شود تا اثرات بهتری داشته باشد...
Iran (Islamic Republic of)
عباس بزی
۲۱:۳۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
عباس
آخرین اخبار