رییس محیط زیست شهرستان دماوند از تشکیل شورای مرکزی حفاظت از محیط زیست دماوند با هدف حفظ و نگهداری محیط زیست شهری و منطقه ایی در این شهرستان خبر داد.

ˈعباس میرزاکریمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست به ویژه در شهرستان دماوند به عنوان شش تنفسی پایتخت، خاطرنشان کرد: به موجب اصل 50 قانون اساسی جمهوری‏ اسلامی ایران، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود، از این‏ رو فعالیت های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.

وی ادامه داد: زمین سرمایه مشترک بشر برای نسل حاضر و نسل های آینده است پس باید تمامی تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست انجام دهیم.

رییس محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه در شرایط کنونی و در گیر ودار زندگی روزمره، گاهی انسان ها کمتر به میراث گرانبهای زندگی خود توجه دارند و گاه عمدا به تخریب آن می پردازند، افزود: اصل 50 قانون اساسی اعلام می کند که همه محیط بان هستند و برای حفظ محیط زیست خود باید بکوشند.

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه از سوی نهاد ها و سازمان ها در جهت داشتن محیط زیستی سالم، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات زیست محیطی اعم از آلودگی هوا، خاک و آب موجود در کشور علاوه بر برنامه های ویژه نیازمند فرهنگ سازی مناسب در بین مردم نیز هستیم.

میرزاکریمی گفت: مردم به عنوان یک محیط بان واقعی می توانند علاوه بر حمایت نهادها و ارگان ها در برگزاری برنامه های ویژه محیط زیستی، در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست موثر باشند.

وی بر داشتن دوره ها و برنامه های آموزشی بلند مدت تاکید کرد و افزود: داشتن برنامه های منسجم همچون همایش میدانی محیط زیست، روز درختکاری و ... اگر به صورت مستمر و منسجم برگزار شود، زمینه انگیزه بیشتر را در بین مردم فراهم می کند و همین امر موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود.

رییس محیط زیست شهرستان دماوند با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در دماوند، بیان کرد: شهرستان دماوند با داشتن آب و هوایی مناسب و نیز جاذبه های گردشگری و توریستی قابلیت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را دارد که تشکیل شورای مرکزی می تواند علاوه بر شهرستان برای استان نیز موثر باشد.

میرزاکریمی گفت: با آلوده شدن فضای زیست محیطی، احیای آن غیر ممکن است، پس باید کوشید تا با ارائه راهکارهای مناسب و حمایت مردم محیط زیست حفظ شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.