رییس بيمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل گفت: حدود 170 بیمار دیالیزی شهرهای مرکزی مازندران زیرپوشش مرکز دیالیز بیمارستان امام رضا(ع) آمل قرار گرفتند

 

دکتر عباس قدير درگفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری در سومین جشن خانوادگی بیماران دیالیزی بیمارستان امام رضا(ع) آمل افزود: بیشتر شمار بیماران دیالیزی از شهرهای آمل ومحمودآباد و نور هستند که به طور متوسط سه نوبت به طور رایگان از خدمات بخش دیالیز بیمارستان امام رضا بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش دیالیزآمل تعداد 24 دستگاه دیالیزفعال است وبا توجه به تعداد مراجعه بالای بیماران دیالیزی از شهرهای همجوار، ضریب اشغال دستگاه های دیالیزدراین بیمارستان بالا است.

وی اضافه کرد:‌ حجم بالای بیماران دیالیزی به این مرکز و فعال بودن دستگاه ها در سه شیفیت کاری، عمر این دستگاه ها را کم می کند که این یکی از مشکلات جدی بخش دیالیز بیمارستان امام رضا آمل است.

رییس بيمارستان امام رضا(ع) آمل به حمایت های نیکوکاران از بخش دیالیز این بیمارستان اشاره کرد وافزود: در سال جاری تعداد دو دستگاه دیالیز و 4 دستگاه دیگر توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران خریداری وبه بخش دیالیز بیمارستان امام رضا آمل اختصاص دادند.

دکترقدیر اضافه کرد: تلاش های جدی این بیمارستان تجهیز هرساله دستگاه های بخش دیالیز با کمک نیکوکاران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور خدمات مطلوب تر به بیماران و کاهش مشکلات درمانی آنان است.

وی تصریح کرد: کمبود و فرسودگی دستگاه های دیالیز در سالهای گذشته باعث ایجاد صف های انتظار بیماران و نیز مشکلات زیادی برای دیالیز شدن آنان بود که خوشبختانه این مشکل جدی اکنون برطرف شده ونگرانی های این بخش نیز کم شده است.

رییس بیمارستان امام رضا آمل یادآورشد: بخش دیالیز بیمارستان امام رضا آمل در ایام تعطیلات نوروزی به بیماران مسافر تعطیلات نوروزی هم خدمات خود را ارائه خواهد کرد.

بیمارستان امام رضا(ع) درشهرستان آمل با حدود 200 تخت فعال یکی از بیمارستانهای محوری در شهرهای مرکزی مازندران است و بیش از 600هزارنفر ازجمعیت این شهرها را زیرپوشش دارد./ش

برچسب ها: بیمار ، شهر ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.