بوروکراسی اداری مانع از سرمایه گذاری در توسعه صنعت محسوب می‌شود و تسهیلات توسط بانک‌ها باید با سود پایین واگذار شود تا انگیزه سرمایه گذاران را افزایش دهد.

 حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: دولت و بخش خصوصی با استراتژی مناسب می‌تواند پیشرفت خوبی در صنعت به وجود آورند.
 
وی در ادامه گفت: دولت باید با استفاده از سیاستگذاری در صنایع حمایت شده، صنعتگران را به سمت توسعه صنایع به حرکت درآورد.
 
گروسی افزود: وظیفه دولت معرفی صنایع استراتژیک در کشور است با این هدف که بخش خصوصی را به سمت سرمایه گذاری در صنایع هدایت کند.
 
وی گفت: دولت با استفاده از تسهیلات بانکی، معافیت‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای سرمایه گذاران در حوزه‌های حمایت شده به وجود آورد.
 
در ادامه سید ناصر موسوی عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در بحث سرمایه گذاری صنایع باید بانک‌ها تسهیلات با سود پایین به صنعتگران واگذار کنند.
 
وی در این خصوص افزود: تسهیلات با سود بالا مانع از سرمایه گذاری می‌شود که در نتیجه موجب عدم رقابت در بازارهای جهانی را در بردارد.
 
موسوی افزود: در حوزه صنعت باید روند مجوز گرفتن برای سرمایه گذاری آسان شود تا موج مثبتی در پیشرفت صنایع دیده شود.
 
وی ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها در گذشته برای صنعتگران ضررهای بسیاری به وجود آورد و هزینه آن‌ها را چند برابر کرد و برای حل آن باید سهم تولید را در اختیار صنعتگران قرار دهند تا با مشکلات کمتری مواجه شوند.
 
موسوی تأکید کرد: در ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ذکر کرده‌اند باید اولویت در صنایع مشخص شود که در حال حاضر نیاز کشور محسوب می‌شود.
 
وی افزود: مسائل اداری در کشورهای دیگر برای مجوز گرفتن و سرمایه گذاری به آسانی شکل می‌‌گیرد که متأسفانه باعث ترجیح بعضی از افراد برای سرمایه گذاری در خارج از کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار