ابطال کارت سوخت موتورسیکلت‌های فرسوده،نياز پنج ميليارد دلاري براي اجراي خطوط لوله گاز کشور، طرح گلگشت نوروزی برای نظارت از جایگاه‌های سوخت، تک نرخی شدن قیمت بنزین و صفه جویی 11 میلیون یورویی در صنایع نفت از جمله ممهترین خبرهای منتشره شده در حوزه صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اتفاقات و خبرهای مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در طی 6 روز گذشته در این حوزه منتشر شده در این گزارش به عنوان نمونه پرداخته می شود.

مینایی، از آغاز مرحله دوم جمع آوری خودروهای فرسوده خبر داد و گفت: طرح "آسمان من" با نگاهی جدید و راهبردی و با تکیه بر موضوع کاهش آلودگی هوا در دستور کار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور قرار گرفته است.

هرندي، گفت: سوخت جت ATK که در پالایشگاه های داخل تولید می شود دارای بهترین کیفیت تولیدی در خاورمیانه است كه ایرلاین های خارجی با توجه به کیفیت بالای این نوع سوخت در ایران، علاقه فراوانی به دریافت سوخت از کشور ما دارند.

تبادل فن‌آوری‌های نوین و ایجاد فضای مناسب برای توسعه تجارت و ایجاد اتحاد و هماهنگی بین کشورهای از اهداف برگزاری کنفرانس بین‌المللی انجمن اقتصاد انرژی با عنوان ایران پس از تحریم‌ها، انرژی و محیط زیست است.

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: ساخت تمامی قطعات خط لوله ششم سراسري گاز با تاخیرهای گسترده ای مواجه است به طوري که هم اکنون عمليات اجرايي خط هفتم و دهم نيزبه دليل نبود اعتبار متوقف شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: این شرکت با یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون لیتر ذخیره سازی بنزین به استقبال نوروز می رود.

اسدی، از افزايش 20 ميليارد ريالي اعتبار اجراي پروژه هاي سرمايه اي دانشگاه صنعت نفت در سال جاري خبر داد و گفت: اين اعتبار از 50 ميليارد ريال به 70 ميليارد ريال افزايش يافته است.

رئیس آموزش و ایمنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران گفت: مانور واکنش در شرایط اضطراری در راستای ارتقای سطح آمادگی کارکنان و رفع مشکلات در تأسیسات کن برگزار شد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مرحله دوم طرح نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت با هدف رفع نواقص احتمالی جایگاه‌ها در تمام کشور اجرا می‌شود.

سياست هاي اقتصاد مقاومتي وزارت نفت از سوي معاون اول رئيس جمهوري ابلاغ و قرار شد پيشنهادهاي لازم براي اجرايي كردن اين سياست ها حداكثر در مدت ۲۰ روز تدوين شود.

نمايندگان مجلس تاکيد کردند: دولت به صورت جدي بحث مطالبات نفتي و خام فروشي را پيگيري مي کند تا عرصه براي ريشه کني فساد مالي با اجراي اقتصاد مقاومتي هموارتر شود.

معظمي گفت: وزارت نفت از تک نرخی شدن قیمت بنزین و فرآورده های نفتی در سال ٩٣ حمایت می کند.

مدير پژوهش و فناوري شركت نفت و گاز پارس گفت: تعداد پروژه انجام شده و در دست اجرا واحد پژوهش و فناوري شركت نفت و گاز پارس از سال 1380 تاكنون، 458 پروژه بوده است.

مديرعامل شرکت ملي صادرات گاز ايران از تعيين اولويتهاي صادرات گاز ايران و انجام مذاکره با کشورهاي مختلف براي افزايش فروش اين حامل انرژي خبر داد.

شمار جايگاههاي عرضه سي ان جي در کشور تا پايان امسال به 2200 باب افزايش مي يابد.

باقريان گفت: روزانه 30 ميليون ليتر بنزين يورو 4 از طريق دو خط لوله اصفهان-ري و اهواز-ري به انبار كن در منطقه تهران منتقل و از اينجا براي مصرف كلانشهر تهران و كرج توزيع مي گردد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنایع پتروشیمی بعنوان یکی از پیشگامان استقرار سیستم ها ومدل های نوین مدیریتی با استفاده از تجارب ارزنده دیگران و ابزارها وامکانات جدید، برای تحولی جدید، این موضوع را مد نظر قرار داده است.

ميانگين مصرف CNG در11 ماه ابتداي سال، به 18,2 ميليون مترمکعب در روز رسيده و 128 جايگاه CNG نيز به بهربرداري رسيده است.

بساق زاده گفت: امسال به علت مقاصد متعدد صادراتی مشکلی در بابت جابه جائی پول نداشتیم و ارز حاصل شده برای تامین کالاها و قطعه های مورد نیاز صنعت و بخش نیز برای سرمایه گذاری اختصاص می یابد.

شعری مقدم با اشاره به اینکه همگان دچار این اشتباه‌اند که قیمت ارزان خوراک پتروشیمی موجب کسب سودهای کلان شرکت ها شده است گفت: این سودهای حاصله ناشی از نرخ ارز است.

پس از اعمال تحریم‌های خصمانه، شرکت بازل که به صورت انحصاری کاتالیست فرآیند پلی‌اتیلن سنگین چند قله‌ای را در اختیار داشت دیگر به شرکت‌های ایرانی این فرآیند را نفروخت که این موضوع باعث شد محققان کشور با استفاده 100 درصدی از توانمندی‌های داخلی اقدام به تولید این فرآیند برای اولین بار در کشور کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، پالایش ، پخش ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار