بیگی گفت: ثبات قیمت‌ مهم‌ترین سیگنال بازار است که توسط دولت و مردم برای رفع "تورم" و رکود صورت می‌گیرد و می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

روح‌الله بیگی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: عدم ثبات قیمت یکی از عوامل به وجود آورنده تورم در جامعه است و افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و کل اقتصاد کشور را با چالش مواجه می‌کنند و دولت باید فضای سوء استفاده را برای آنها کوچک کرده و از بین ببرد.
 
وی افزود: بعضی از چالش‌های اقتصادی توسط جریان و ناظران به خاطر عدم کنترل مناسب در بازار به وجود می‌آید و فشارهای اقتصادی و معیشتی برای مردم کشورمان به وجود می‌آورد.
 
وی در این زمینه تصریح کرد: نظارت و کنترل در بازار باید به صورت مستمر و مداوم فراگیر در سطح کشور باشد و اقدامات لازم به صورت نمایشی و همایشی نباشد.
 
وی در ادامه گفت: برای کنترل بازار باید سازمان نظارت و بازرسی کشور و سازمان نظارت بر مصرف کنندگان و تولید کنندگان و دیگر سازمان‌های مربوطه در حوزه مأموریت خود، وظایف‌شان را انجام دهند.
 
وی افزود: در حال حاضر که در آستانه عید نوروز هستیم باید کنترل و نظارت ویژه‌ای برای مهار افزایش قیمت در بازارها صورت گیرد.
 
همچنین در ادامه محمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی در این خصوص به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: حداقل فایده ثبات قیمت در بازار برای مصرف کننده فراهم کردن آرامش است،‌ به صورتی که مصرف خود را به تأخیر می‌اندازد و مصرف فعلی را به مصرف آتی ترجیح نمی‌دهد.
 
وی در ادامه افزود: با ثبات قیمت‌ها در بازار تقاضای کاذب در بازار به وجود نمی‌آید و باید اطمینان خاطر مصرف کننده را در جهت تغییر نکردن قیمت‌ها در کوتاه مدت و میان مدت جلب نماییم.
 
فاتحی ادامه داد: با ثبات قیمت برای مصرف کننده پس‌انداز رواج می‌یابد و مصرف آتی در درجه اهمیت بالاتری قرار می‌گیرد.
 
وی در پایان گفت: مردم و دولت می‌توانند در بخش عمومی و خصوصی با همکاری و اقدامات لازم از عدم ثبات قیمت جلوگیری نمایند و تعادلی در بازار به وجود آورند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار ، قیمت ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار