محمد ‌هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این کار که برای نخستین بار در جهان در شیراز صورت گرفته، اثر مغناطیسی در تکثیر و تمایز سلول‌های بنیادی در حال بررسی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

عضو هیئت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه شیراز گفت: در حال حاضر میدان مغناطیسی که مربوط به بخش توانبخشی می‌شود در آزمایشگاه‌ سلول‌های بنیادی در دانشکده پزشکی شیراز در مرحله آزمایش است.

کرامت‌الله عباسی‌نیا افزود: میدان مغناطیسی که روی مغز تاثیر می‌گذارد باعث تکثیر سلول‌های بنیادی بیش از حالت معمول می‌شود و مهم‌ترین مساله در این موضوع کنترل این سلول‌ها، برای جلوگیری از سرطانی شدن آنها است که امیدواریم بتوانیم به نتیجه‌های خوبی برسیم.

وی ادامه داد: تا به حال این آزمایش‌ها روی حیوانات در سه گروه یک هفته‌ای و دو هفته‌ای با دو نوع فرکانس صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه شیراز گفت:اگر تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی جواب مثبتی بدهد، نتایج این ازمایش در آینده می‌تواند باعث بهبود فعالیت‌های حرکتی سلول‌های از بین رفته در مغز شود و به بیماران سکته مغزی کمک کند.

عباسی نیا بیان کرد: در این آزمایش‌ از استادان برجسته‌ای مانند دکتر آذری ، فوق تخصص سلول‌های بنیادی ساکن آمریکا کمک می گیریم و روزانه با ایشان در ارتباط هستیم تا آزمایشات میدان مغناطیسی را به خوبی به پیش ببریم./س

 

برچسب ها: اثر ، مغناطیسی ، بنیادی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.