لابی اسراییلی نقشی کلیدی در همه سیاست‌ها و بیانیه‌های صادره امریکا ایفا می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،یک تحلیل‌گر سیاسی به شبکه پرس تی وی گفته است، لابی اسراییلی نقشی کلیدی در همه سیاست‌ها و بیانیه‌های صادره امریکا ایفا می‌کند.

آلیسون ویر، مدیر سازمان غیر انتفاعی «اگر امریکا می‌دانست» روز چهارشنبه (۱۴ اسفند) این اظهارات را طی گفت‌وگویی با پرس تی وی بیان کرد.

 

ویر گفت: «لابی اسراییلی همیشه عامل بزرگی در همه سیاست‌های امریکا و بیانیه‌های رییس جمهور و نمایندگان کنگره ما است.»
این تحلیل‌گر سیاسی گفت که رژیم تل‌آویو و «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک) قدرت و نفوذ زیادی بر رهبران امریکا دارند.

 

ویر همچنین بیان کرد: «لابی اسراییلی هنوز قدرتمند است و (رییس جمهور باراک) اوباما هنوز فکر می کند باید بیانیه‌هایی صادر کند مانند این که ما روابط جاودانه ای با اسراییل داریم که هیچگاه تغییر نمی‌کند.»

 

این تحلیل‌گر سیاسی افزود، کنگره امریکا به دلیل فشار رژیم اسراییل تحریم‌هایی را علیه ایران به خاطر برنامه هسته‌ای صلح آمیزش اعمال کرده است، هر چند «آژانس‌های اطلاعاتی همچنان می‌گویند هیچ مدرکی» که نشان دهد تهران به دنبال سلاح هسته‌ای است در دست نیست.

 

ویر گفت که وابستگی واشنگتن به تایید سیاست‌ها و اقدامات امریکا توسط رژیم اسراییل در حالی است که بیشتر امریکایی‌ها در حال حاضر خواستار یک «امریکای مستقل هستند، نه کشوری که توسط یک کشور خارجی دیگر هدایت شود.»

برچسب ها: نقش ، کلیدی ، امریکا ، اسراییل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.