نبودن نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تأمین مواد اولیه، انرژی و پرداخت حقوق پرسنل از جمله مشکلات اساسی که باید به آن توجه کرد.

عزت‌الله یوسفیان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: در حال حاضر تأمین نقدینگی یکی از مشکلات مشترک بین واحدهای تولیدی است.
 
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در پرداخت هزینه مواد اولیه، تأسیسات بیمه، حقوق و دستمزد کارگران با مشکلات عدیدی مواجه هستند افزود: با پرداخت هزینه‌های تنخواه گردان و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از طریق بانک‌ها روند بروز چنین مشکلاتی کاهش خواهد یافت.
 
 نماینده مردم آمل لاهیجان در خصوص کاهش واردات لوازم خانگی خارجی خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم میزان واردات لوازم خانگی خارجی را در کشور کاهش دهیم باید در افزایش کیفیت استاندارد، تولید و عرضه بیشتر لوازم خانگی داخلی تلاش کرد و زمینه اشتغالزایی را تا حدودی گسترش داد.
 
یوسفیان تأکید کرد: الزاماً نمی‌توان واردات و یا خرید کالاهای خارجی از سوی مصرف کننده را منع کرد چرا که ارتقاء کیفیت واحدهای تولیدی در حد قابل قبول بدون سنجش میزان رقابت پذیری می‌تواند منجر بر فروش و استقبال لوازم خانگی در داخل باشد.
 
وی یادآور شد: با تأمین نقدینگی و ارتقاء کیفیت واحدهای تولیدی زمینه‌ی حمایت از تولیدات داخلی در کاهش واردات فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: نقدینگی ، تولید ، حقوق ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار