روسیه اعلام کرده است در صورت اعمال تحریم ها علیه این کشور، روابط اقتصادی خود را با آمریکا کاملاً قطع کرده و «به صفر خواهد رساند».

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، این شبکه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد روسیه اعلام کرده است در صورت اعمال تحریم ها (علیه این کشور به علت تحولات اوکراین)، روابط اقتصادی خود را با آمریکا  کاملاً قطع کرده و «به صفر خواهد رساند».

همچنین " سرگئی گلازیف" ، مشاور رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی ریانووستی اعلام کرد : « در صورت اعمال این تحریم ها از سوی آمریکا ، مجبور خواهیم بود تا از دلار چشم پوشی کرده و به ارزهای دیگر متوسل شویم و سیستم پرداخت خاص خود را ایجاد کنیم.»

وی افزود : « ما روابط اقتصادی و تجاری خوبی با شرکایمان در شرق و جنوب کشور داریم و راهی پیدا خواهیم کرد که نه تنها وابستگی مالی خود را به آمریکا کاهش دهیم ، بلکه از این مجازات ها سود زیادی هم ببریم.»

آمریکا در حال حاضر تصمیم گرفته است به علت شرایط اوکراین تحریم هایی بر ضد روسیه وضع کند.

به گفته کریس مورفی ، رئیس کمیته فرعی مجلس سنای آمریکا در امور اروپا ، سنا احتمالا تحریم هایی بر ضد بانک های روسیه وضع خواهد کرد و از دولت درخواست خواهد کرد تا دارایی های موسسات دولتی و سرمایه گذاری های خصوصی روسیه را مسدود کند و همچنین صدور روادید را برای شهروندان روس محدود خواهد کرد.

سرگئی گلازیف گفت : « در صورت اعمال این تحریم ها بر برخی موسسات ، مجبور می شویم که اعلام کنیم قادر به بازپرداخت وام های بانک های آمریکایی به نهادهای روسیه نیستیم.»

ریانووستی به نقل از این مشاور پوتین اعلام کرد در صورتی که  واشنگتن دارایی‌های شرکت ها یا شخصیت های روسیه را مسدود کند ، دولت روسیه به دارندگان اوراق قرضه خزانه داری آمریکا توصیه خواهد کرد تا آن‌ها را بفروشند.

 وی افزود تلاش برای اعمال تحریم‌ها بر ضد روسیه به ورشکستگی نظام مالی آمریکا و پایان سلطه آمریکا بر نظام مالی جهان خواهد انجامید.

در پی مداخله نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه ، باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه روسیه را به نقض حقوق بین المللی  متهم کرد. 

اوباما ضمن سرزنش روسیه از اینکه خود را در « طرف بد تاریخ » قرار داده است ، افزود دولت وی تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک با هدف منزوی کردن مسکو را بررسی می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار