مخالفت انگلیس با اعمال تحریم های تجاری و مالی بر ضد روسیه در شرایطی است که اتحادیه اروپا قصد دارد اعمال تحریم بر ضد مسکو را به خاطر دخالت نظامی در شبه جزیره کریمه در نشست روز پنج شنبه رهبران اروپایی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که اگر کرملین سیاست های خود در قبال اوکراین را تغییر ندهد باید بهای سنگینی را بپردازد.

بر اساس این گزارش افشای یک سند رسمی دولت انگلیس حاکی از آن است که علی رغم هشدار نخست وزیر انگلیس به مقام های ارشد روسیه، لندن مخالف اتخاذ هرگونه تحریم تجاری بر ضد مسکو است. در این سند رسمی آمده است، دولت انگلیس نباید در شرایط کنونی از تحریم های تجاری یا بسته شدن مراکز مالی لندن به روی اتباع روسی حمایت کند. سخنگوی دفتر دیوید کامرون نیز درباره این سند فاش شده گفت، نخست وزیر انگلیس به روشنی اعلام کرده است که ادامه نقض حاکمیت ارضی اوکراین هزینه ها و تبعات منفی درپی خواهد داشت. ما تصمیماتی را در این خصوص هماهنگ با اتحادیه اروپا و گروه 7 اتخاذ خواهیم کرد و با همدیگر تدابیر و اقدامات دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی را اتخاذ خواهیم کرد.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز روز گذشته ضمن ابراز نگرانی شدید از احتمال اعزام نیروهای نظامی بیشتر روسی به اوکراین تاکید کرد، بحران کنونی اوکراین بزرگترین بحران در قرن حاضر در اروپا به شمار می رود. روسیه هم اکنون کنترل عملی شبه جزیره کریمه را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار