بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا روز دوشنبه تمایل خود را برای تصویب سریع کمک‌های اقتصادی به اوکراین اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا که خواستار حمایت از اوکراین در برابر روسیه هستند، روز دوشنبه تمایل خود را برای تصویب سریع کمک‌های اقتصادی به اوکراین اعلام کردند.

این کمک‌ها ممکن است شامل اهدای وام بیش از یک میلیارد دلاری به اوکراین نیز باشد.

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا ،هفته گذشته اعلام کرده بود واشنگتن خود را برای اجرای طرح اعطای کمک مالی بین‌المللی به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین آماده می‌کند.

این در حالی است که کنگره آمریکا نسبت به قوه مجریه این کشور، برای موافقت با اعطای این کمک‌ها و همچنین اعمال مجازات‌‌های احتمالی بر ضد یک کشور ثالث اختیار عمل بیشتری دارد.

 رئیس کمیسیون امور خارجه سنای آمریکا روز دوشنبه گفت پیش‌نویس این طرح در دست تهیه است تا بتوان برای مقابله با اقدامات روسیه به منظور الحاق بخشی از خاک اوکراین آن هم با توسل به زور، کمک‌هایی در نظر گرفت.

"رابرت منندز" با انتشار بیانیه‌ای افزود: این قانون اجازه خواهد داد تا برای حمایت ساختاری از اقتصاد اوکراین تضمین‌هایی مالی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در نظر گرفت.

وی افزود رایزنی‌هایی نیز با دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای اعمال مجازات‌های احتمالی بر ضد شماری از مقامات روس و اوکراینی شامل ممنوعیت اعطای روادید، انسداد دارایی‌ها، تعلیق فروش‌ها و همکاری‌های نظامی و همچنین مجازات‌های اقتصادی، در حال انجام است.

فرایند تصویب چنین طرحی زمان‌بر است اما در صورت همکاری دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، ممکن است این فرایند تسریع شود.

اریک کانتور فرد شماره دو جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان نیز از تمایل خود برای تصویب هر چه سریع‌تر این قانون خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار